
Forbes: Personal, cum sprijiniți procesul de inovație? Ce înseamnă pentru dumneavoastră inovația?
Jean-François Fallacher: Generația noastră se confruntă cu o revoluție a societății. Suntem martorii unei revoluții digitale. Iar aceasta are un impact mare în viețile noastre. Cred că inovația înseamnă să găsești produse fundamental noi, servicii noi, moduri noi care schimbă viața societății noastre. În acest moment, internetul mobil este una dintre cele mai mari inovații ale acestui nou secol. Ne aflăm într-un sector care se schimbă rapid și în care inovația este un element cheie. Sunt un susținător al inovației prin aprecierea inițiativelor și stablirea unui mindset centrat pe inovație în Orange România. Iar inovația nu se întamplă numai în interiorul companiei, ci și în afara ei , în ecosistemul nostru.
Tot din acest motiv am sprijinit anul acesta programul Innovation Labs 2.0, un program de pre-accelerare dedicat studenților și tinerilor profesioniști care vor să construiască startup-uri de tehnologie de succes. Peste 20 de echipe din București și Cluj-Napoca au fost selectate să urmeze acest program de 3 luni, în care, împreuna cu mentori din cadrul mai multor companii și antreprenori de succes, au încercat să-și transforme ideile de business în startup-uri de succes.
Forbes: De ce au companiile nevoie de inovație? Dar a dumneavoastră, în mod special?
Jean-François Fallacher: Orange e prezent într-un sector foarte dinamic, aflat în centrul revoluției digitale. Avem nevoie de inovație pentru a ne diferenția. Nu este suficient să fii mai bun, trebuie să fii diferit. Inovația nu este doar despre tehnologii și produse, este uneori despre schimbarea modului în care faci business, despre a aduce plus valoare clienților tăi.
Forbes: Ce rol joacă eșecul în procesul de inovație?
Jean-François Fallacher: Pentru a avea succes cu o idee de afaceri sau cu un proiect, trebuie să treci prin mai multe etape. Chiar dacă termenul de eșec are un impact negativ în mințile noastre, cred că este un moment important, care creează contextul potrivit pentru a-ți deschide ochii și pentru a-ți regândi modul în care faci afaceri. Este greu să ai succes de la prima încercare, dar este necesar să încerci și să vezi ce poate fi îmbunătățit. Foarte puține lucruri au succes la de la prima încercare și trebuie să recunoaștem că eșecurile sunt parte din viață. De aceea, este vital să fii mereu conștient și să perseverezi în ceea ce faci, pentru ca fiecare nouă încercare te va învăța ceva și va deveni un pas către succes.
Forbes: Care este cel mai mare succes în materie de inovație al Orange?
Jean-François Fallacher: Anul trecut am facut un pas important prin lansarea serviciului Orange TV, care ofera acces DTH si OTT clienților noștri. V-ați putea întreba de ce este asta o inovație? Pentru că Orange TV nu este doar un alt serviciu TV, este diferit și reprezintă o premieră în Europa.
Decizia noastră de a lansa serviciul TV a fost strâns legată de așteptările și nevoile pieței. Orange TV oferă o nouă dimensiune a experienței TV, bazată pe calitatea HD, valoare adaugată și inovație. În România interesul pentru conținutul video este foarte mare, oamenii își doresc sa îl acceseze oriunde și oricând, iar acest lucru este posibil datorită evoluției constante a device-urilor mobile. De asemenea, din ce în ce mai mulți români au televizoare HD și în viitor din ce în ce mai mulți vor opta pentru astfel de televizoare, deoarece producătorii inovează la rândul lor și crează noi produse care oferă o calitate a imaginii din ce în ce mai bună.
Urmărind aceste trenduri și luând în considerare performanța crescută a serviciilor de internet mobil care folosesc tehnologii 3G și 4G, serviciul Orange TV este un serviciu multiscreen inovator. Clienții Orange pot urmări programele TV pe televizoarele tradiționale, dar și pe laptopuri, tablete și smartphoneuri. De asemenea, am adus în România și alte servicii inovatioare precum apelurile HD Voice la nivel internațional, Passpoint WiFi și, cea mai recentă tehnologie în materie de date mobile, 4G+, care oferă viteze wireless de până la 300 Mbps și care pot fi testate în present în opt Orange shop din șase orașe.
Forbes: Ce buget ați alocat acestui domeniu?
Jean-François Fallacher: Investițiile financiare nu sunt cele care conduc inovația, ci mindset-ul și oamenii.
Forbes: Care este personajul care vă vine în minte atunci când vine vorba de inovație?
Jean-François Fallacher: Gândul mă duce la Steve Jobs care a revoluționat modul în care oamenii se bucură de muzică introducand iPod-ul. Aceasta este o poveste reală despre inovație și pornește de la o companie care obișnuia să activeze în zona computerelor și care a încercat un nou business cu un concept care a schimbat radical modul în care oamenii ascultă muzică. O dovada clară că inovația înseamnă să faci lucrurile într-un mod diferit și să aduci valoare clienților tăi.
Citiți toate textele integral în ediția tipărită a revistei, dar și în variantă digitală a revistei din webviewer sau în aplicația de iPad a Forbes România.