• La nivel mondial, până în 2020 se preconizează că numărul utilizatorilor de internet va crește cu încă un miliard. Rolul pe care industria de internet de mare viteză îl va juca este uriaș. Contribuția acestei industrii la Produsul Intern Brut pentru țările G20 (cele mai dezvoltate economii din lume – n. red.) este situat la aproximativ 7%. Este o oportunitate foarte mare și felul în care vom reuși să conturăm noi o strategie care să valorifice această oportunitate va ține în egală măsură de operatori, cât și de autorități;
• Specific pentru România, am făcut anul trecut un studiu care arăta că o accelerare a anumitor măsuri în industria de broadband ar putea să dubleze procentul pe care industria îl deține în Produsul Intern Brut. Există un efect multiplicator pe care îl are această industrie, pentru că nu este doar o conexiune în casa unui client sau pentru un business, ci vine cu comerț online, cu o anumită educație în zona digitală, cu proiecte în educație, cu foarte multe beneficii în domeniul eficienței în sistemul bugetar. Deci este o platformă pe care o putem folosi ca un multiplicator pentru creșterea economică. Pariul meu este că vom realiza că împreună putem să dislocăm această valoare adăugată din economie și ea vine cumva și se înscrie pe direcția proiectată de Comisia Europeană;
• Pariul meu pentru UPC este să putem să creștem așa cum ne-am dorit, să avem cel puțin același ritm cu creșterile pe care le-am avut în ultimii doi ani și să avem un brand puternic, să avem oameni buni, care vin la UPC pentru că își doresc să lucreze aici și fac ceea ce le plece cel mai mult;
• Am lucrat în Anglia patru ani și m-am întors în 2005, într-o mare efervescență gândindu-mă că e un punct de cotitură pentru România. Mi-aș dori să văd mai mulți oameni care se întorc și încep să facă ceva aici. Avem o problemă demografică, avem un spor negativ demografic, dar cred că pentru noi este foarte important să ne concentrăm să atragem oameni valoroși care au plecat și să putem face lucrurile altfel;
• Industria e la un punct de cotitură, în sensul că în ultimele 18 luni se tot vorbește de convergență. Barierele sau limitările industriilor de telecom și media încep să dispară. Vom vedea în următoarea perioadă o accelerare a acestui fenomen, deci vom vedea tot mai multe companii de telecom intrând în media și tot mai multe companii de media încercând să intre în telecom. Vorbim de companii de cablu care intră în competiție cu industria mobilă (noi am lansat servicii de telefonie mobilă în Ungaria, în luna noiembrie a anului trecut). Vorbim de companii de cablu care intră în competiție cu Netflix (noi am lansat în Ungaria produsul My Prime, care este un produs de tip Netflix);
• Vedem tendințele Google, Amazon, Facebook, de a avea un rol din ce în ce mai mare, în zona de conținut, și de a capitaliza relația cu consumatorul. Suntem în mijlocul unei schimbări majore în industrie, care va duce în următorii ani la schimbarea modelelelor de business. E o zonă efervescentă, este foarte greu de prezis acum ce va exista peste zece ani, dar cu siguranță modelele de business vor evolua semnificativ;
• În România, din punct de vedere al consumatorului, nu văd o diferență majoră față de Europa de Vest. Și românii își doresc în egală măsură să aibă acces la conținut personalizat oriunde, pe orice dispozitiv, dar sunt diferențe clare între segmentele care își doresc un smartphone în România și în Europa de Vest. Este, însă, o chestiune de timp;
• Mă aștept în următorii șase ani la o creștere accentuată a penetrării internetului, susținută de eforturile operatorilor de a pătrunde în zone noi sau de a crește vitezele de acces la internet. Acum, în peste 95% din rețeaua noastră oferim acces la internet de 500 de Mb și în permanență extindem zona de acoperire;
• Creșterea vitezei și a penetrării internetului vor fi dublate de creșterea penetrării dispozitivelor inteligente, iar pe fondul creșterii Produsului Intern Brut și a puterii de cumpărare, se va schimba și comportamentul clienților. Va crește consumul de date și accesul la conținut personalizat;
• În următorii ani o să vedem din ce în ce mai mult o aplecare către zona de leadership. Ca lideri, va trebui să găsim echilibrul între a fi concentrați pe obținerea de rezultate și a fi vizibili, a fi aproape de oameni, să încercăm să înțelegem businessul din interior mai degrabă decât dintr-un birou.
Severina Pascu,41 de ani
• Conduce UPC România din 2011, iar din 2013 a preluat funcția de CEO și în cadrul UPC Ungaria;
• A fost timp de trei ani director în cadrul băncii de investiții CAIB România, iar în perioada 2000-2005, în cadrul companiei americane de cablu Metromedia International Telcell, a deținut funcții de conducere atât pentru subsidiara din România cât și pentru cea din Londra;
• Sub conducerea ei, UPC Ungaria a primit premiul pentru inovație din partea asociației profesionale europene a industriei de cablu Cable Europe;
• Pasionată de sport, a practicat handbal de performanță;
• Consideră că sportul în echipă a învățat-o câteva dintre cele mai importante lecții pe care le aplică azi în business.