
51% dintre comenzile din 2017 au fost plasate de pe smartphone-uri și tablete, iar 49% de pe desktop. Procentul este și mai mare în cazul noilor clienți eMAG: 60% dintre cei care au plasat pentru prima dată o comandă pe eMAG au făcut acest lucru de pe mobile, potrivit companiei. Jumătate dintre clienții care au făcut cumpărături de pe dispozitive mobile au folosit aplicația eMAG.
„Estimăm că, până la sfârșitul anului, peste 75% dintre vizitele făcute pe eMAG vor fi de pe dispozitivele mobile”, a declarat Bogdan Axinia, VP Platforms & Technology eMAG.
2017 a fost anul mobilului, iar românii au făcut smart shopping: au folosit dispozitive mobile atât pentru a se informa, cât și pentru a face noi achiziții. Anul trecut, 64% dintre vizite au fost făcute de pe smartphone-uri și tablete. De asemenea, 2017 a fost primul an în care traficul provenit de pe dispozitive mobile a trecut lunar pragul de 60%.
Cei mai mulți utilizatori care au folosit dispozitive mobile pentru a se informa și pentru a face cumpărături au mai puțin de 40 de ani. 43% dintre aceștia au vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani, urmați de cei care au vârsta cuprinsă între 35 și 44 de ani (30%).
Cele mai multe comenzi plasate de pe dispozitivele mobile au fost livrate în: București, Constanța, Cluj, Timiș, Iași, Prahova, Ilfov, Brașov, Argeș, Dolj.
Top 10 categorii de produse comandate de pe dispozitive mobile: produse pentru copii (14,3%), electrocasnice mici (8,4), accesorii pentru telefoanele mobile (6,6), aparate de îngrijire personală (6%), jucării (5,9%), electrocasnice mari (5,5%), fashion (5,3%), produse pentru casă (4,9%), cărți (4,4%), telefoane mobile (4,1%).