
Ce este de făcut pentru a primi feedback mai repede şi mai uşor? Forbes.com a găsit cinci modalităţi de a obţine acest lucru.
Cere feedback pe moment
David Neeleman, CEO-ul companiei aeriene latin americane Azul, spunea că toţi angajaţii pe poziţii de conducere în cadrul companiei cer un feedback direct de la călătorii liniilor Azul. De la fiecare pasager! Cu toate că nu este la îndemâna oricui să facă acest lucru mai sunt şi alte modalităţi de a primi feedback pe moment.
Permite-le clienţilor să îşi exprime părerile într-un format deschis
În sondajele clasice, consumatorii sunt rugaţi să răspundă unor întrebări care sunt importante pentru companii. În schimb, oamenii ar trebui să poată da acest feedback cu propriile cuvinte şi ar trebui să îşi consume timpul preţios pentru a vorbi despre lucrurile care li se par lor importante. Un format deschis de dezbatere şi feedback-ul instantaneu pot avea ca rezultat o mai mare rată de participare şi capacitatea de a strânge impresii mai valoroase.
Răspunde şi acţionează rapid cu privire la feedback
Protrivit profesorului de marketing Baba Shiv, studiile arată că emoţiile tind să devină permanente cu timpul. Aşa că cel mai bine este ca o intervenţie efectivă să aibă loc la puţin timp de la acea experienţă. Dacă se acţionează rapid, se pot astfel minimiza experienţele negative şi se vor amplifica cele pozitive cu mult mai puţin efort.
Caută feedback într-un mediu constructiv
Apariţia social media, în ultimul deceniu, a revoluţionat modul tradiţional de feedback. Iar review-urile făcute pe Twitter, Yelp sau Glassdoor au adus cu siguranţă mai multă transparenţăşi a făcut business-urile mai conştiente de acţiunile lor. Dar, în aceeaşi măsură, business-urile au fost puse în bătaia puştii. Pentru ca feedback-ul să fie cu adevărat constructiv, cadrul trebuie să fie benefic pentru ambele părţi. Atât companiile cât şi cei care oferă feedback trebuie să se concentreze asupra soluţiilor.
Analizează comentariile deschise pentru a găsi noi trenduri
În timp ce sondajele îşi arată dacă cei care oferă feedback sunt satisfăcuţi sau nu, aceste impresii sunt foarte generale pentru a întreprinde ceva în acea direcţie. Dacă cineva îşi dă un calificativ slab, rămâi adesea cu întrebarea de ce. De aceea, este important să ai un feedback deschis pentru a descoperi astfel pe tranduri specifice. Iar tehnologiile care analizează textul pot fi de ajutor pentru a face o analiză a comentariilor.