În toamna acelui an s-a născut „al treilea copil” al soţilor Talpeş, brandul Softwin, creatorul Bitdefender, soluţia de business numărul 1 la nivel mondial în 2012 şi cel mai cunoscut brand tehnologic românesc din lume. Astăzi, Măriuca Talpeş se ocupă în principal de Intuitext, furnizorul de software educaţional din cadrul grupului Softwin. Ea reuşeşte să coordoneze o echipă în care psihologii şi pedagogii îi depăşesc numeric pe IT-işti. Vorbeşte limba celor trei profesii şi, mai mult, înţelege şi „clientul” – copiii cărora li se adresează cele mai multe dintre produsele educaţionale ale firmei. În general, „femeile îşi înţeleg mai bine clienţii şi ideea de a le face viaţa mai bună, fără de care nu poţi avea succes pe termen lung”, spune Măriuca Talpeş.A început prin a explica adolescenţilor englezi ecuaţia de gradul 2 prin intermediul unui joc în care se aruncau roşii în profesori (în cadrul unui program educaţional, parte dintr-un proiect în colaborare cu BBC) şi Softwin a fost astfel ales din peste 200 de companii ca furnizor preferat, singurul din afara Marii Britanii. In 2001, a intrat pe piaţa românească a softului educaţional cu jocuri care să ajute la predarea ştiinţelor la liceu, apoi şi-a îndreptat atenţia către gimnaziu şi şcoala primară, atrăgându-i tot în jocuri prin care să înveţe noţiunea de fracţie, de exemplu. „Am adus copii aici, i-am lăsat singurei şi în 30 de minute aproape toate problemele erau terminate, iar ei mai cereau”. Proiectul care explică geometria plană într-o poveste pe o plajă din Alexandria, cu Euclid şi câţiva învăţăcei, a primit un premiu mondial.Măriuca Talpeş este iniţiatoarea unor comunităţi online devenite esenţiale pentru şcoala, copiii şi părinţii din România. Comunităţile didactic.ro, olimpiade.ro şi suntpărinte.ro adună în jur de 1.500.000 de useri unici pe lună. Didactic este de zece ani o cancelarie virtuală, un site prin care profesorii pot comunica între ei şi propun materiale gratuite pentru a se ajuta unii pe ceilalţi. „Suntem încântaţi, pentru că nivelul profesorilor a crescut astfel şi s-a uniformizat“, spune Talpeş. „Mă bucur să aud că didactic.ro a devenit o necesitate: 60 % dintre profesorii din ţară intră pe acest site. Într-o seară am schimbat un server şi ne-au întrebat disperaţi ce se întâmplă”. Olimpiade.ro este singurul site care adună materiale pentru toate concursurile şcolare de zece ani încoace, iar suntpărinte.ro îşi propune să educe părinţii, pentru a ajuta în educaţia copiilor. Intuitext face chiar interviuri cu părinţii „de succes”, care au copii olimpici. Scopul este însă de a îndrepta copiii de orice nivel către activităţi în completarea a ceea ce învaţă la şcoală, şi nu neapărat de a-i transforma pe toţi în olimpici.
Cel mai recent succes al Intuitex este formarea învăţătorilor clasei pregătitoare, printr-un curs ce îmbină învăţarea faţă în faţă şi la distanţă, pe o platformă de cursuri online (de care s-a ocupat Intuitext). „Profesorii au spus că pentru prima oară le place ce fac şi vor avea libertatea de lucra cum vor. O doamnă ne spunea că se grăbeşte să termine cursul, pentru că se făcea frig, iar ea avea internet doar pe deal, unde se ducea cu laptopul”, explică Talpeş. Clasa pregătitoare aduce o noutate în ţara noastră – predarea integrată, în cadrul căreia o temă generală (grădina, de exemplu) este pretext pentru a preda lecţii de matematică, ştiinţele naturii etc. Soţii Talpeş au investit în proiectele educaţionale în jur de 360.000 de euro în ultimii patru ani.
GALERIE FOTO: 50 cele mai influente femei
Citeşte şi: Puterea femeilor, noua normalitate. 50 cele mai influente