
Potrivit ANAT, în acest moment sunt circa o sută de turişti plecaţi în destinaţii externe cu această agenţie, cărora le-au fost achitate doar parţial serviciile, dar care au transportul retur asigurat.
Turiştii aflaţi în această situaţie vor fi nevoiţi să îşi achite local serviciile neplătite de Kara Travel, urmând ca, la întoarcerea în tară, să se adreseze asiguratorului care a emis poliţa de asigurare pentru riscul de insolvabilitate al agenţiei de turism.
ANAT mai menţionează faptul că nu are atribuţii care vizează supravegherea managementului financiar al membrilor săi şi nu are nici competenţe sau resurse financiare pentru a asigura repatrierea turiştilor sau pentru a compensa pierderile suferite de ei, acestea revenind societăţii de asigurare, conform legii.
Totodată, reprezenţanţii ANAT mai spun că împreună cu Autoritatea Naţională pentru Turism, ca autoritate guvernamentală responsabilă, lucrează încă din anul 2012 la găsirea unei forme de asigurare a turiştilor prin care să se asigure contravaloarea vacanţelor, în cazul unui incident nedorit. Din păcate, companiile de asigurări, la randul lor determinate de climatul economic, evită, în general, sume mari la asigurările de insolvenţă, mai spun reprezentanţii ANAT.