
Gigantul chinez din piața de retail Alibaba își continuă retragerea din zona offline.
După cinci ani de activitate, Alibaba vinde grupul de hipermarketuri Sun Art, acestea înregistrând o pierdere de 1,5 miliarde de euro, notează platforma RetailDetail.eu.
Luna trecută, grupul își vânduse deja lanțul de magazine universale Intime, raportând o pierdere suplimentară de 1,2 miliarde de euro.
Când Alibaba a cumpărat grupul de magazine Sun Art de la Auchan în anul 2020, gigantului chinez i s-a oferit șansa de a-și extinde activitatea către magazinele fizice. La acea vreme, grupul francez – în plină criză Covid – a decis să se retragă de pe piața chineză. Acum, însă, situația s-a inversat și Alibaba vinde cele 466 de hipermarketuri și unele magazine universale ale grupului de investiții chinez DCP Capital.
Tranzacția reprezintă o altă pierdere semnificativă pentru Alibaba, deoarece grupul a plătit trei miliarde de euro pentru aceste hipermarketuri, acum recuperând numai jumătate din această sumă.
Retrăgându-se din zona de comerț fizic cu amănuntul și concentrându-se pe activitatea sa online, Alibaba și-a propus să concureze mai bine cu Temu de la Pinduoduo și TikTok de la ByteDance.
Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.