FacebookTwitterLinkedIn

Din 2011, Mariana Diaconescu este preşedinte Asirom, iar după integrarea asiguratorului în Vienna Insurance Group, cel mai mare grup de asigurări din Europa Centrală şi de Est, Diaconescu a condus un amplu program de reorganizare şi restructurare a companiei, pornind de la toate procesele de back office, până la reorganizarea şi redefinirea tuturor proceselor de vânzare. „A fost într-adevăr o provocare şi programul continuă. Cea mai importantă parte s-a desfăşurat între 2010-2012, dar încă suntem într-o activitate de eficientizare a companiei. Rezultatele sunt bune, am încheiat toţi aceşti ani cu profit şi 2012 s-a finalizat cu profit semnificativ, atât în asigurările generale, cât şi în cele de viaţă.“

Viaţa profesională a provocat-o de câteva ori să schimbe perspectiva radical. O perioadă lungă a lucrat în Banca Naţională, deci în poziţia unui supraveghetor al sistemului bancar, unde a dirijat instrumentele de plată printr-un sistem de plăţi naţional, după modelele ţărilor dezvoltate. Apoi a trecut la o bancă comercială, în calitatea de preşedinte al băncii de export-import Eximbank. „A trebuit să mă adaptez, am întâlnit provocări noi, a trebuit să dezvolt un business bancar, să atragem clienţii”. O a treia schimbare a fost când a trecut într-o companie de asigurări. „Principiile sunt cam aceleaşi, mie îmi place să spun că sistemul bancar şi cel al asigurărilor sunt surori, dar nu gemene.”Lucrul cu  oamenii e ceea ce preferă în activitatea zilnică, deoarece aduce provocări noi şi, deşi nu ai mereu satisfacţiile la care te aştepţi, poţi obţine multe prin colaborare. „Eu cred că un lider de succes nu îşi impune punctul de vedere bătând cu pumnul în masă, ci încercând să convingă”, spune preşedinta Asirom.Termenul influenţă e legat de capacitatea de a alcătui o echipă solidă : „Cel mai important e să determini oamenii din jur să creadă în tine şi să accepte să colaboreze cu tine.” Consideră că femeile au nevoie de o calitate anume în lumea afacerilor, mai ales într-o companie financiară: mai multă tenacitate. „În companiile financiare se derulează sume impresionante de bani şi  e esenţială grija ca toate tranzacţiile să fie conforme. Apoi e vorba de clădirea unui sistem de relaţii de încredere pentru a putea să coordonezi o astfel de societate. E nevoie de siguranţă de sine şi foarte mult calm”, susţine Diaconescu. De aceea, deşi marea majoritate a angajaţilor din bănci, societăţi de asigurări şi fonduri de pensii sunt femei, puţine se află la conducere.Piaţa asigurărilor nu va avea o dezvoltare semnificativă în 2013, consideră Diaconescu, deoarece asigurările, fiind un domeniu al serviciilor, suferă în vreme de criză. Strategia Asirom în acest an are în vedere stabilizarea de prime brute subscrise şi eficientizarea proceselor de front office, adică o relaţie corespunzătoare între veniturile din vânzarea de asigurări şi costurile de achiziţie.

GALERIE FOTO: 50 cele mai influente femei

Citeşte şi: Puterea femeilor, noua normalitate. 50 cele mai influente