FacebookTwitterLinkedIn

Astfel, Astra, Carpatica și Euroins, eternii ocupanți ai podiumului, sunt acum fie în faliment, fie sub supraveghere corecțională. Ele se ghidau după următoarea schemă: vindeau polițe ieftine (în principal pe RCA), după care, pentru a-și controla costurile, „ezitau” la plata despăgubirilor. Însă sub presiunea proceselor și sancțiunilor, când ajungeau totuși să plătească treceau pe roșu. Nu se poate spune dacă această regulă are sau nu valoare de predicție și pentru viitor, însă cel puțin din punctul de vedere al clienților (sau al victimelor clienților în cazul RCA) există mișcări în clasament care ar trebui măcar să dea de gândit. Astra și Euroins rămân în continuare campioane absolute în topul reclamațiilor, cu câte o cincime din total la fiecare, dar totuși în scădere. Carpatica, unde lucrurile se îmbunătățiseră mai din timp, dă semne de oboseală: aici reclamațiile au crescut cu 75% iar compania a urcat din nou în clasament, de data aceasta până pe locul 5.

În acest trio cu probleme apar însă două stele în ascensiune: City Insurance cu o creștere de 47% a reclamațiilor prinde un loc pe podium, iar Asirom este campionul absolut al creșterii procentuale: cu 81%, până pe locul 4. Există două companii din„zona gri” care și-au îmbunătățit performanțele: Omniasig și Uniqa, cu o scădere substanțială a reclamațiilor în cazul celei din urmă, la jumătate. Dar există și o veste mai puțin îmbucurătoare: la cele trei companii care se delimitau prin bună-reputație, Allianz, Groupama și Generali, numărul de reclamații a crescut. Evoluția încă nu poate fi considerată concludentă, dată fiind baza de pornire foarte mică. Însă este predictibil că, dacă nu se îmbunătățește comportamentul general, chiar și companiile cu caracter puternic vor fi tentate să cedeze năravurilor pieței.