
Gabriela Sîrbu, director de marketing Profi Rom Food
Forbes: În opinia dvs. care sunt cele mai importante provocări în marketingul următorilor cinci ani? (Câteva predicții despre marketingul următorilor cinci ani.)
Gabriela Sîrbu: În următoarea perioadă, companiile vor urma trendurile date de dezvoltarea tehnologiei. Câteva dintre tendințele viitoare: folosirea bazelor mari de date pentru cunoașterea și segmentarea tot mai granulată a consumatorilor, targetarea și crearea de experiențe personalizate către aceștia.
Într-o aglomerație de mesaje și informații care vor bombarda consumatorii, provocarea cea mai mare a unui brand este să rămână relevant și coerent pentru consumatorii săi, să inoveze în permanență și să aducă valoare pentru ei.
TOP 50 OAMENI DE MARKETING: ADRIAN NICOLAESCU (MEGA IMAGE)
Forbes: Ce sfaturi i-ați da unui tânăr care intră în marketing? (Atât lucruri bune, cât și lucruri mai puțin bune despre marketing.)
Gabriela Sîrbu: Companiile de azi au nevoie de oameni care sunt deschiși spre învățare, curioși și creativi. Marketingul este un domeniu frumos, care îmbină cunoașterea cu arta. Rezultatele muncii în marketing nu se văd întotdeauna imediat și asta poate fi uneori dezamăgitor. De aceea răbdarea și perseverența sunt mai mult decât necesare atunci când cineva dorește să apuce pe acest drum.
TOP 50 OAMENI DE MARKETING: MONICA EFTIMIE (SPHERA FRANCHISE GROUP)
Forbes: Care sunt criteriile și principiile pe baza cărora vă alegeți partenerii de comunicare? (agenții de publicitate, media, PR, digital, furnizori)
Gabriela Sîrbu: Căutăm în colaboratorii noștri parteneri de încredere, ca să creștem împreună. Agențiile sunt o extensie a departamentului de marketing, o completare a echipei. De aceea este esențial să înțeleagă bussinesul și viziunea companiei, să se implice cu idei pentru a-i crește profitabilitatea și, dincolo de partea de creativă, să vină cu feedback și cu soluții adecvate.
Flexibilitatea, expertiza, o relație transparentă și deschisă este ceea ce căutăm în partenerii noștri.
TOP 50 OAMENI DE MARKETING: RALUCA GRIGORIU (STUDIO MODERNA)
Forbes: Care considerați că este cea mai importantă calitate al unui om bun de marketing?
Gabriela Sîrbu: Un om de marketing ar trebui să aibă atât calități analitice, să înțeleagă business-ul, trendurile pieței, să folosească datele pentru a vedea direcția și a stabili strategii cât și abilități creative, să fie inovator în găsirea de soluții atât pentru a crește brandul cât și baza de clienți.