
Care este strategia companiei pentru acest an?
În ceea ce privește segmentul de desktop OCR (Optical Recognition of Documents – tehnologie care permite tranformarea textelor printate în documente Word editabile) și produsele software PDF – parte a companiei de care mă ocup eu, vom continua să câștigăm teren și în acest an. ABBYY FineReader – cel mai renumit produs al nostru și care face parte din acest segment este categoric lider de piață în Europa Centrală și de Est, inclusiv pe zona de corporate.
Al doilea obiectiv asupra căruia ne vom concentra este acela de a ne extinde rețeaua de parteneri și vendori.
Linia de business a companieie noastre este alcătuită din două sectoare Data Capture și SDK, prin care oferim soluții de captură de date pentru mai multe piețe și, de asemenea, construim relații cu alți dezvoltatori de business care ne licențiază tehnologiile.
Care au fost cele mai mari provocări întâmpinate de piață în 2014?
Implementarea unor metode diferite de utilizare de software prin mai multe tipuri de abonament a fost cea mai mare provocare întâmpinată de noi, anul trecut. Și am sentimentul că nici acum, mulți dintre clienții și vendorii noștri nu sunt încă pregătiți pentru implementarea a astfel metode. Așa că, întorcându-mă la întrebarea de mai devreme, noi, spre deosebire de alți vendori, nu ne forțăm clienții să treacă la soluții în cloud, dar în același timp le oferim partenerilor noștri oportunitatea de a câștiga.
Care au fost rezultatele financiare ale companiei în 2014 vs 2013?
Anul trecut am crescut cu 20 de procente pe segmentul soluțiilor desktop în întreaga regiune a Europei Centrale și de Est, iar în România chiar mai mult de atât, atingând o creștere de aproape 50%.
Ce înseamnă inovația în compania dumneavoastră?
Inovația este un subiect extrem de important pentru noi. Inovația tehnologiei a fost ceea ce ne-a dat posibilitatea să creăm produsele noastre și a făcut ca Abbyy să fie așa cum este compania cunoscută azi. Cea mai mare invetiție pe care această companie a făcut-o în ultimii 10 ani este Compreno – o souție de analiză semantică a textelor. Cu alte cuvinte, aceasta permite computerelor să înteleagă limbajul uman, să extragă informații legate de entități, evenimente și relații și să proceseze aceste informații (de expemplu să traducă texte și să găsească documente similare). Acum facem primii pași pentru lansarea ei în Statele Unite.
Apoi, în compania noastră există o regulă potrivit căreia, anual, diviziile de business alocă o anumită sumă de bani pentru câteva proiecte inovatoare fără a mai avea neoie de aprobări inițiale. Încurajăm inovația la orice nivel, de la top-management până la angajații obișnuiți ai Abbyy.
Puteți să faceți o comparație între piața IT din România și celelalte piețe din regiune?
Clineții români din această piață au cunoștinţe aprofundate despre IT. Iar apoi, aici întâlnim foarte multe companii inovatoare, pregătite să încerce noile soluții. Și nu în ultimul rând, companiile din această piață investesc banii cu mare prudență și numai în soluții care să aducă un beneficiu evident afacerii.
ABBYY este un furnizor de top în domeniul recunoașterii documentelor, capturii de date, al aplicaţiilor şi serviciilor lingvistice. Principalele activităţi de cercetare şi dezvoltaredesfăşurate de ABBYY se concentrează asupra tehnologiilor de recunoaştere a documentelor şi lingvisticii aplicate. Compania a fost fondată în 1989, iar în prezent are peste 1.200 de angajaţi în întreaga lume, în cele 14 centre pe care le deţine compania, în printre care se numără Statele Unite, Germana, Marea Britania şi Russia. La nivel global colaborăm cu importanţi producători MFP și distribuitori de dispozitive mobile precum: Fujitsu, Canon, Xerox, Samsung și mulţi alţii. Iar astfel de colaborări avem și la nivel regional. în România, dispozitivele MFP ale echipamentelor Konica Minolta sunt echipate cu cea mai recentă versiune a ABBYY.
Pentru mai multe informaţii vizitaţi www.abbyy.ro.