
Marek Dvořák, Vicepreşedinte Marketing, Ursus Breweries
Forbes: În opinia dvs. care sunt cele mai importante provocări în marketingul următorilor cinci ani? (Câteva predicții despre marketingul următorilor cinci ani.)
Marek Dvořák: În primul rând, aș fi de acord cu Amy Fuller, CMO Accenture, și Mark Ritson, profesor la Melbourne Business School, asupra faptului că intrăm în era post-digitală. După aproape un deceniu de concentrare pe digital, cu un focus prea mare pe media versus creativitate, pe tactici pe termen scurt versus strategie și pe eficiență versus eficacitate, creativitatea se pare că va dobândi din nou importanță, la fel și plasarea înțelegerii consumatorilor în centrul a ceea ce facem.
În al doilea rând, cu toții ar trebui să avem ca obiectiv crearea unor activări de marketing atractive pentru oameni și, în mod special, pe publicitatea pe care aceștia o doresc și o apreciază. După ani în care focusul a fost pe performanța pe termen scurt versus construirea mărcii, poate că uneori s-a pierdut din vedere acest aspect. Trebuie să-i facem pe oameni să se bucure din nou atunci când vizionează reclame.
TOP 50 OAMENI DE MARKETING: GABRIELA SÎRBU (PROFI)
Forbes: Ce sfaturi i-ați da unui tânăr care intră în marketing? (Atât lucruri bune, cât și lucruri mai puțin bune despre marketing.)
Marek Dvořák: Marketingul este un loc extraordinar și cei care lucrează în acest domeniu trebuie să se bucure că sunt marketeers. Sfatul meu pentru viitorii marketeers este să aibă curajul să vorbească despre „a face bani” pentru business. Acest lucru integrează marketingul în cadrul business-ului mult mai bine decât orice workshop multi-disciplinar la care am participat vreodată.
Și, apropo, nu este nimic în neregulă cu a oferi consumatorilor produse sau servicii de valoare și, în schimb, a obține profit. Cu toate acestea, văd că, din când în când, unii oameni nu se simt confortabil cu a avea în titulatura jobului „marketing”, numindu-se „brand officers” sau „brand evangelists”. Este păcat, deoarece marketeerii își creează astfel singuri, așa-zisele „silos”.
TOP 50 OAMENI DE MARKETING: ADRIAN NICOLAESCU (MEGA IMAGE)
Forbes: Care sunt criteriile și principiile pe baza cărora vă alegeți partenerii de comunicare? (agenții de publicitate, media, PR, digital, furnizori)
Marek Dvořák: Așa cum a fost indicat și în modul în care ați pus întrebarea, ne alegem parteneri în care putem avea încredere și pe care ne putem baza pe termen lung.
Prin urmare, mă uit la două lucruri în mod special. În primul rând, echipa. Pur și simplu trebuie să mă simt bine cu oamenii cu care voi lucra. În al doilea rând, înțelegerea bună a provocărilor brandului sau ale business-ului. Acest lucru îi ajută pe ambii parteneri să se concentreze pe rezultat și, chiar dacă apar dificultăți pe parcurs, știm cu toții care este destinația noastră comună.
TOP 50 OAMENI DE MARKETING: MONICA EFTIMIE (SPHERA FRANCHISE GROUP)
Forbes: Care considerați că este cea mai importantă calitate al unui om bun de marketing?
Marek Dvořák: Marketeerii buni fac mult, dar și vorbesc mult. Marketeerii cu adevărat mari mai fac și pauză, privesc în jur, ascultă, și abia după aceea iau decizii și trec la acțiune.
Puterea analizei și strategiei a fost cumva uitată în ultima perioadă, iar marketeerii se grăbesc prea repede către tactici.
TOP 50 OAMENI DE MARKETING: RALUCA GRIGORIU (STUDIO MODERNA)