
Paul Markovits, Vice-Președinte Marketing United Romanian Breweries Bereprod (URBB)
Forbes: În opinia dvs. care sunt cele mai importante provocări în marketingul următorilor cinci ani? (Câteva predicții despre marketingul următorilor cinci ani.)
Paul Markovits: Stăpânirea eficientă a posibilităților pe care le va oferi marketingul digital va rămâne și în viitor provocarea principală.
O altă provocare constantă la adresa marketingului este să-și dovedească eficiența, atât vis-a-vis de brandurile competitoare cât și în interiorul organizației: return on investment. Se vorbește foarte mult în ultima vreme despre marketingul experiențial. Nici pe departe o modă, marketingul experiențial este o pârghie puternică de a pune în interacțiune consumatorii și brandurile, creând legături puternice, de loialitate.
Provocarea pe care o văd pentru anii viitori, mai ales în contextul pieței românești, este corelarea costului crescând al acestui tip de marketing cu posibilitățile de a genera resurse de marketing în piața românească și a demonstra eficiența acestor investiții.
TOP 50 OAMENI DE MARKETING: IULIA DOBRE (PEPSICO)
Forbes: Ce sfaturi i-ați da unui tânăr care intră în marketing? (Atât lucruri bune, cât și lucruri mai puțin bune despre marketing.)
Paul Markovits: Ascultă-ți consumatorul, găsește povestea pe care ți-o spun cifrele din business, rămâi modest chiar dacă ești singurul care vede o oportunitate, mai bine „slefuieste-ți” argumentația.
Eu cred cu tărie că marketingul este o filozofie de viață. Pericolul este să-l aplici cu cei dragi sau cu cei din jurul tău care nu cred asta neapărat.
TOP 50 OAMENI DE MARKETING: ADRIANA NESTORIUC (PEPSICO)
Forbes: Care sunt criteriile și principiile pe baza cărora vă alegeți partenerii de comunicare? (agenții de publicitate, media, PR, digital, furnizori)
Paul Markovits: Întotdeauna, mai întâi, caut să înțeleg dacă echipa partenerului de comunicare are anvergură socială să înțeleagă consumatorul-țintă al brandului pe care lucrăm împreună. Al doilea criteriu, deși poate sună arhaic este: hărnicia.
TOP 50 OAMENI DE MARKETING: SIMONA PANAIT (SAMSUNG)
Forbes: Care considerați că este cea mai importantă calitate al unui om bun de marketing?
Paul Markovits: Fiecare interacțiune cu un consumator se lasă cu o lecție de marketing. Capacitatea de a o auzi, vedea, înțelege și a o adapta iar apoi, chiar a o aplica, este cea mai importantă calitate pentru un marketeer de succes.