
• MedLife va avea, probabil, peste 200 de milioane de euro cifră de afaceri;
• Mi-am propus să arunc presei o provocare și să o rog să nu mai folosească termenul de clinică privată și spital de stat. Există clinici de stat și clinici private și spitale de stat și spitale private;
• Probabil că familia Marcu va fi în continuare prezentă în MedLife și peste șase ani. Chestiunea cu controlul e foarte relativă, eu nu o văd ca pe o moștenire lăsată pe viață. Este, însă, probabil că oricine ar cumpăra, dacă s-ar întâmpla asta, să ceară o continuitate de mulți ani din partea managementului familiei Marcu;
• Dacă ceva se va schimba la mine este că voi promova antreprenoriatul. Sunt sondaje care arată ca românii vor să fie antreprenori, dar au această frică de eșec, de care sper să scape. Vreau să înțeleagă ca pot să facă, să nu le mai fie așa de teamă. Cred că România poate să fie o pepinieră de antreprenoriat a zonei;
• Mă gândesc serios la zona de training. Îmi place să fac acest lucru și am dezvoltat câteva businessuri în ultimii ani pe zona de outdoor, de sailing, de boating, de fishing și cred că în special pe zona de corporate va fi o migrație către outdoor și împreună cu ceea ce înseamnă trainingul clasic, până spre zona de team-building. Dar și în turism. Este o zonă în care am pornit, îmi place și consider că are un viitor;
• Peste șase ani, cred că Produsul Intern Brut poate să crească cu 20%;
• România poate să nu mai acorde 5% din PIB pentru sănătate, ci să meargă spre o medie europeană;
• Mi-aș dori ca educația să fie mai aplicată pe ceea ce urmează să facă tinerii. Educația vocațională este extrem de importantă, putem să avem o meserie și să o facem cu mult drag, educația trebuie să fie orientată spre ce are nevoie angajatorul ulterior și nu spre ce se învață acum;
• E greu de spus cum va arăta sistemul de sănătate. În momentul de față sunt aproape șapte miliarde pentru sănătate, din care 10% sunt către sistemul privat. Media europeană e undeva la 25—30% și cred că în Romania ponderea va tinde să crească spre 20-25% în total. În același timp, în ministere trebuie puși oameni care au intenția să dezvolte;
• România are o mare problemă demografică. Am făcut un material în urmă cu trei ani, din care reieșea că tendința demografică din România începea să devină la fel ca cea din Germania, care este vestită în toată lumea ca fiind un dezastru. Spre deosebire de politica franceză, multe țări compensează problema demografică prin imigrație. Cred că România trebuie să se gândească foarte serios. Franta este un model de urmat;
• Un antreprenorpur-sânge trebuie să aibă acest imbold. Românii sunt mai predispuși la a fi antreprneori decâ talții. Este important, însă, să fie cultivat și înțeles istoric. Antreprenorul înseamnă creator de locuri de muncă și de bunăstare în societate.
Mihai Marcu, 44 de ani
• Antreprenor;
• A fondat alături de familia sa și conduce cea mai extinsă rețea de servicii medicale din România, Medlife, după zece ani petrecuți în domeniul bancar;
• A deținut de-a lungul timpului și afaceri în domeniul panificației, marochinărieri și Horeca;
• Din pasiune pentru antreprenoriatul social a pus bazele fundației Romanian Business Leaders;
• Îi place yachtingul, iar din această pasiune a sa s-au născut Romanian Yachting School, Life Harbour și NauticLife, importatorul exclusiv al brandului francez Beneteau;
• Este membru fondator al Asociatiei Nautic Club, al Colegiul Nautic Roman, respectiv al clubului de pescuit PeApa;
• Susțineantreprenoriatulșiintraprenoriatulînrândultinerilorșicrede cu tăriecăromânii au un feeling extraordinarîn business.