FacebookTwitterLinkedIn

2019 a fost un an bun pentru principalele televiziuni din România. Principalii trei jucători pe piața TV din România – Pro TV SRL, Antena TV Group și Dogan Media International, au raportat profitul importante, o dovadă că bugetele de publicitate investite s-au majorat, iar inflația media (prețurile – Cost per Point) a crescut.

Pro TV SRL, companie care a fost vândută de americanii de la CME către grupul de investiții PPF (Cehia), deținut de Petr Kellner, cel mai bogat om de afaceri ceh (tranzacție în curs de finalizare în acest an), a raportat pentru 2019 o cifră de afaceri de 167,5 milioane de euro, în scădere cu 1,5% față de 2018, și un profit net de 55,3 milioane de euro, în creștere cu 0,4% față de anul precedent. Pro TV SRL operează licențele televiziunilor Pro TV, Pro 2, Pro Cinema, Pro Gold, Pro X, Pro TV Chișinău și Pro TV Internațional.

Antena TV Group, companie care deține licențele Antena 1, Antena Stars, Happy Channel și ZU TV, a raportat o cifră de afaceri de 92 milioane de euro și un profit net de 21,7 milioane de euro. Afacerile au crescut cu 15,5% față de 2018, în timp ce profitul s-a majorat cu 61,2%

Dogan Media International, companie care operează licența televiziunii Kanal D și licența rețelei Radio Impuls, a raportat o cifră de afaceri de 37,5 milioane de euro (creștere de 20,8%). Profitul net declarat la finalul anului 2019 a fost de 7,6 milioane de euro, în creștere cu 228% față de anul precedent.

Clever Media Network, care deține Look TV Sport, Look TV Plus, Agro TV, Profit.ro și din acest an Prima TV, a avut în 2019 o cifră de afaceri de 33,4 milioane de euro (creștere de 33,8%) și un profit net de 1,2 milioane de euro.

Cifra de afaceri a companiei Antena 3 S.A., care operează licența televiziunii de știri Antena 3, a crescut cu 19,5%, în timp ce profitul net s-a majorat de la 1,7 milioane de euro în 2018 la 2,8 milioane de euro în 2019 (+66%).

Ridzone Computers, firma care deține licența România TV, a raportat afaceri de 12,9 milioane de euro, în creștere cu 81% față de 2018, și un profit net de 5,7 milioane de euro.

Compania B1 TV Channel, care operează televiziunea de știri B1 TV, a avut o cifră de afaceri de 5,6 milioane de euro (creștere de 45,4%) și a raportat un profit net de 2,3 milioane de euro (+85%).

La sfârșitul anului 2019, Prima Broadcasting Group, care deținea licența Prima TV, avea datorii de 30,4 milioane de euro.

Realitatea Media care a operat licența Realitatea TV, aflată într-o lungă și ciudată perioadă de insolvență (până la clarificarea falimentului), a încheiat anul 2019 cu datorii de 70,5 milioane de euro și pierderi de 3 milioane de euro. Firma Geopol International (Cozmin Gușă), care operează Realitatea Plus, televiziunea care i-a luat locul Realității TV cu largul concurs al CNA, a avut o cifră de afaceri de 85.787 euro și a raportat datorii de 879.000 de euro.

Toate cifrele au fost preluate de la Ministerul Finanțelor Publice și calculate la cursul mediu 2019 de 4,74 lei/euro.