
BMW AG spune că cererea pentru mașinile sale premium cu motor pe benzină a atins punctul maxim anul trecut și se așteaptă ca modelele complet electrice să conducă creșterea viitoare, potrivit Bloomberg.
Producătorul german de mașini premium are comenzi consistente pentru modelele cu baterii, având ca obiectiv vânzarea a jumătate de milion de vehicule anul acesta, adică aproximativ o cincime din totalul livrărilor, a declarat directorul financiar al companiei, Walter Mertl.
Vânzările de vehicule electrice ale grupului BMW au crescut cu 75% anul trecut, datorită modelelor precum sedanul BMW i4 și pe fondul încetinirii creșterii vânzărilor generale în SUA și în unele țări europene.
“Punctul de cotitură pentru motoarele cu ardere internă a fost anul trecut”, a spus Mertl (49) într-o conferință de presă, menționând că reglementările privind reducerea emisiilor de dioxid de carbon limitează orice extindere: “Creșterea viitoare a volumului va veni în primul rând de la vehiculele electrice cu baterie.”
După ani de creștere accelerată a cererii anuale pentru vehiculele electrice, ritmul accelerării cererii a devenit mai puțin clar. Deși piața este încă în creștere, producătorii de mașini au fost nevoiți să facă concesii în fața războiului pe prețuri al Tesla Inc. și mulți clienți ezită încă din cauza lipsei infrastructurii de încărcare și a prețurilor ridicate.
Producătorii de mașini, inclusiv Ford Motor Co. și General Motors Co., și-au redus planurile ambițioase de lansare, iar Audi, concurentul BMW, a anunțat luna trecută că își reduce numărul de modele pentru a evita supraîncărcarea fabricilor și a dealerilor în contextul încetinirii creșterii.
Vânzările de autovehicule electrice au reprezentat 9,4% din vânzările totale ale Audi, în urma mărcii BMW, al cărui procent respectiv a fost de 15%.
BMW a înregistrat comenzi solide pentru vehiculele electrice în lunile noiembrie și decembrie, a declarat Mertl, și estimează că cererea din Europa va continua să crească. Producătorul se așteaptă ca noul sedan BMW i5 și vehiculele electrice din gama MINI să stimuleze vânzările: “Platoul actual al vânzărilor de mașini cu motor cu ardere internă va continua și apoi va scădea ușor”, a spus Mertl.
Anul viitor compania se va orienta către o nouă arhitectură de vehicule, denumită “Neue Klasse”, ca o reminiscență retro la modele populare construite în anii 1960 și începutul anilor 70. Noua tehnologie vizează reducerea la jumătate a costurilor bateriilor față de generația actuală a producătorului de mașini, pentru a ajuta la creșterea marjelor pentru vehiculele electrice.
Până la sfârșitul decadei vehiculele electrice BMW vor avea randamente mai mari decât mașinile cu motor cu ardere internă, a declarat Mertl.