FacebookTwitterLinkedIn

Imaginea și experiențele de consum pe care le oferă brand-urile trebuie să fie susținute de beneficii palpabile precum un preț convenabil, o cantitate potrivită, o promoție atractivă, subliniază Bogdan Jianu, Marketing Director la Bergenbier S.A.

Forbes: Care au fost surprizele plăcute/pozitive din domeniul dvs de activitate pe care le-ați constatat în contextul instabil din ultimul an?

Bogdan Jianu: Dacă ne raportăm la echipa de marketing Bergenbier S.A., sunt mândru de colegii mei, de felul în care s-au adaptat în acești ani grei, on-the-go.

Indiferent de evenimentele externe și de schimbările din piață, echipa de marketing a rămas unită și motivată. Observ că acum suntem mult mai pragmatici și concentrați pe îndeplinirea obiectivelor de business, fără a sacrifica însă atmosfera de prietenie și spiritul de colegialitate care ne definește.

Dacă privim la contextul mai larg și la tendințele din piață, sunt plăcut surprins să văd că și aici prietenia primează. Oamenii vor să petreacă mai mult timp cu cei dragi, acasă sau la restaurant.

Consumatorii își doresc experiențe, fie că sunt ocazii deosebite sau doar o cină în familie cu o bere bună.

Forbes: Ce s-a schimbat în bine, în ultimul an, în echipele de marketing/comunicare pe care le conduceți și în agențiile cu care colaborați?

Bogdan Jianu: Mă bucur enorm că ne-am întregit echipa de marketing cu oameni tineri, talentați, care aduc o energie nouă! Am observat și că suntem mult mai eficienți și agili, semn că în ultimii ani am învățat cum să ne adaptăm contextului extern.

De asemenea, cred că avem atuul de a avea adevărați profesioniști, oameni cu experiență solidă în marketing și în FMCG, care colaborează bine cu toate echipele din Bergenbier S.A.

În plus, simt că ne-am adaptat foarte bine la modul de lucru hibrid, atât între noi, cât și în relația cu agențiile partenere. În felul acesta, avem un echilibru între activitățile profesionale și viața personală, pe care nu vrem sa o neglijăm.

Forbes: Care sunt așteptările/schimbările dvs în zona de tech/digital care vor avea o contribuție pozitivă asupra businessului în viitorul apropiat?

Bogdan Jianu: Piața de ecommerce crește double digit deja de câțiva ani și, împreună cu dezvoltarea serviciilor de livrare, se deschid noi ocazii de consum.

Suntem foarte atenți la acest trend, este un canal care are un potențial fantastic și care ne ajută inclusiv să testăm preferințele consumatorilor prin diferite promoții și sampling.

În context mai larg, cred că tehnologiile noi vin cu soluții bune pentru eficientizarea operațiunilor de logistică, pentru procesarea comenzilor, automatizare de procese.

De asemenea, noile schimbări din zona digital ajută la comunicarea rapidă dintre brand și consumator, la un feedback direct.

Forbes: Cum arată în prezent consumatorul/clientul român după atâtea crize suprapuse? 

Bogdan Jianu: Consumatorul român este foarte pragmatic, îl vedem atent, căutând mereu un bun raport calitate-preț de la mărcile preferate. Este și normal, am avut o decadă de prosperitate economică, iar piața s-a dus spre o premiumizare a produselor.

Acum avem o succesiune de crize care ne-au afectat pe toți, de la pandemie la contextul macroeconomic dificil. Imaginea, experiențele de consum pe care le oferă brandurile trebuie să fie susținute de beneficii palpabile: preț convenabil, cantitate potrivită, o promoție atractivă etc.  

Așa poate câștiga acum un brand încrederea consumatorului, astfel încât să rămână pe lista scurtă de cumpărături. Iar la Bergenbier S.A. mereu ținem cont de aceste nevoi ale consumatorului raportate la contextul actual.

Forbes: Care sunt elementele care vă dau încrederea/optimismul că „viitorul sună bine” pentru marketing & comunicare și business în general?

Bogdan Jianu: Marketing-ul a fost și va rămâne o funcție cheie a oricărei companii care vrea să-și maximizeze valoarea construind brand-uri puternice și dezvoltând o relație de lungă durată cu partenerii și clienții săi.

Brandurile construite corect rezistă crizelor pentru că sunt cele care creează legătura puternică între companie și consumator. Exact asta facem și noi prin toate brandurile din portofoliul Bergenbier S.A.

Cred că avem unul dintre cele mai bune și variate portofolii din piață și mai cred că valorile noastre ajung atât la parteneri, cât și la consumatori.

De asemenea, privind pe termen mediu și lung, cred că previziunile economice sunt optimiste și noi vom fi pregătiți să oferim experiențe relevante consumatorilor noștri.