FacebookTwitterLinkedIn

Dacă ai ajuns la acest pas, de a merge la un interviu pentru jobul pe care ți-l dorești, înseamnă că munca ta de până acum a dat roade! Tot ce mai rămâne de făcut este să faci o bună primă impresie și să obții locul de muncă. Simplu de spus, nu-i așa? Adevărul este că pentru a avea mai multe șanse de reușită, trebuie să fii atent la câteva detalii esențiale, printre care se numără ținuta și aspectul tău, dar și atitudinea pe care o ai. 

Iată cele mai importante sfaturi pentru a face o impresie bună!

  1. Ținuta adecvată

Probabil că locul de muncă la care ai aplicat este dorit de mai multe persoane, iar acest lucru înseamnă că tu trebuie să ieși în evidență în fața tuturor. Chiar dacă ești un profesionist în domeniul pe care îl practici, nu este indicat să minimizezi importanța unui aspect îngrijit și bine întreținut. Fiecare persoană știe că prima impresie se bazează pe acest lucru. Astfel, o ținută adecvată trebuie să se plieze cât mai bine pe postul pe care aplici și pe cultura organizațională a companiei. Acest lucru înseamnă că este necesar să faci puțin research înainte de a te prezenta la interviu. În timp ce unele firme promovează un look casual, altele își doresc să vadă ținute business, care să ofere angajaților un aspect cât mai respectabil. Așadar, vei avea nevoie de un costum și pantofi bărbătești de la Kalapod, care să întregească perfect o imagine de angajat model. De asemenea, nu uita de accesorii. Servieta, ceasul, șosetele potrivite și cravata nu trebuie să îți lipsească. Nu uita: outfitul ales spune multe despre tine!

  1. Atitudinea potrivită

Încă din etapa aplicării, disponibilitatea ta și promptitudinea de care dai dovadă atunci când răspunzi la mail-uri, poate demonstra interesul pe care îl ai pentru acest post. Odată ajuns în ziua cea mare, indiferent de specificul companiei, trebuie să ai o atitudine cât mai profesionistă. Este normal să ai emoții și nu încearca să ascunzi aceste lucruri, pentru că angajatorii caută oameni deschiși, care să demonstreze că pot ieși cu capul sus din situații intimidante. De asemenea, încearcă să te pregătești înainte de acest interviu și să cauți diferite informații despre companie. Astfel, vei fi mult mai relaxat și poți pune întrebări pertinente angajatorului. Acest lucru va da de înțeles că ești interesat și că acorzi atenție job-ului. 

  1. Punctualitatea

Nu în ultimul rând, cel mai important lucru pe care trebuie să îl iei în considerare este punctualitatea. Dacă știi că ești o persoană care are nevoie de timp pentru a se pregăti, încearcă să pleci mai devreme de acasă, deoarece, nu este indicat să întârzii. Nu uita că este posibil să găsești mai greu sediul companiei sau să existe probleme cu traficul. De aceea, ia-ți o marjă de eroare de aproximativ 15 minute înainte de a ieși din casă. 

Așadar, prima impresie din timpul interviului este foarte importantă și poate influența foarte mult decizia finală. Ia în considerare sfaturile de mai sus și nu ezita să te prezinți ca un angajat model!

Sursă foto: Unsplash.com