FacebookTwitterLinkedIn

Telekom România trebuie să investească masiv în comunicare pentru a nu „pierde trenul”, în fața concurenței Orange și Vodafone. Urmând acest imperativ încă de la lansarea sa în septembrie anul trecut (înlocuind brandurile Cosmote și Romtelecom), Telekom s-a dezlănțuit în aces an pe micile ecrane, televiziunea fiind suportul cu cel mai mare impact la public.

Reclamele comandate de Telekom România au adunat un volum de 53.947 puncte de audiență pe targetul comercial (Gross Rating Points – GRP’30), de departe cel mai mare volum de pe piața de publicitate. (Pe baza punctelor de audiență – Gross Rating Points, GRP’30 – clienții publicitari cumpără timpi de publicitate de la televiziuni.) „Forbes România” estimează că investiția Telekom în promovarea pe televiziune s-a ridicat, în primele șase luni ale acestui an, la 4,5 milioane de euro.

Pe locul secund în topul investitorilor în publicitatea TV s-a plasat compania Unilever, cu un buget de 33.891 GRP’30 target comercial (urban, 18 – 49 de ani). Volum de audiență obținut este cu 6,8% mai mare decât cel din 2014.

Procter & Gamble și-a redus consumul de publicitate TV cu 16,5%. În top 15 clienți în publicitatea TV, Procter&Gamble este singura companie care și-a redus volumul de puncte de audiență față de 2014. Celelate companii și-au crescut expunerea pe TV, marea majoritate cu două puncte procentuale. Este un semn că investitorii în publicitatea TV au prins curaj în această jumătate a anului, încurajați atât de cifrele macroeconomice în creștere, de consumul populației care s-a dezghețat, cât și de prețurile mici practicate de televiziuni la reclamele TV.

Companiile care au înregistrat creșteri procentuale mari ale volumelor de audiență față de 2014: GlaxoSmithKline (52,8%), Heineken (30%), Cola-Cola Company (35,4%), Chipita (37,4%), Orange (12,4%), Vodafone (14,1%) și L’Oreal (16,5%).