
De asemenea, sunt apreciate lipsa birocrației (37%), alimentarea foarte rapidă a cardului propriu (34%), transferurile instante către alți deținători de servicii financiare alternative (30%), cursul de schimb avantajos (29%), posibilitatea retragerii de bani de la orice bancomat, fără comision (28%) și sistemul bine securizat (27%).
Românii care nu apelează la servicii financiare alternative își justifică opțiunea aducând în prim-plan lipsa de informații cu privire la avantajele utilizării unor astfel de servicii (32%).
“Printre motivele enumerate de aceștia se mai regăsesc lipsa ocaziei de utilizare (25%), teama datorată lipsei informațiilor de utilizare (21%) și gradul înalt de satisfacție în relația cu banca actuală (21%)”, afirmă Julien Zidaru, Managing Partner Exact Business Solutions.
Telekom Banking și Orange Money – brandurile cu cea mai ridicată notorietate
Telekom Banking obține cele mai mari procentaje – 41%, fiind urmat de Orange Money (21%), iCARD (9%), Revolut (7%) și Monese (6%).
Telekom Banking, Orange Money, Revolut și Monese – cele mai folosite servicii financiare alternative
Referindu-ne la serviciile financiare alternative utilizate, Telekom Banking înregistrează o rată de utilizare în rândul populației utilizatoare de internet de 7%, fiind urmat de Orange Money – cu 3% și Revolut, respectiv Monese – ambele cu 2%.
Telekom Banking, Orange Money și iCARD – în intențiile de cumpărare ale românilor
Telekom Banking reprezintă tot prima opțiune (11%) și atunci când este analizată probabilitatea ca un român, utilizator de internet, să folosească în viitor serviciile financiare alternative. Orange Money este menționat de 7% dintre respondenți, iar iCARD de un procent de 3%.