FacebookTwitterLinkedIn

Cel mai mare investitor în publicitatea TV, în anul 2019, este Zdrovit România, distribuitor de suplimente alimentare, medicamente OTC și cosmetice, cu un volum de 109.960 GRP’30 pe targetul comercial (urban, 18-49 de ani), în scădere cu 1,6% față de 2018.

Pe următoarele trei locuri în topul celor mai mari investitori în publicitatea TV din România se află Ferrero (+11,5%) și Reckitt Benckiser (+17,5%) și Procter & Gamble (-10,2%).

Punctele de audiență (GRP) obținute de reclamele difuzate de televiziuni sunt cumpărate de clienții publicitari la prețuri (Cost per Point – CPP) care sunt negociate, în prealabil, între cele două părți.

Companii care și-au crescut bugetele de audiență față de anul 2018: L’Oreal (3,6%), Vodafone (4,3%), Sanofi-Aventis (9%), Dante International – eMAG (8,2%), Kaufland (32,5%), Lidl (6,3%), Naturpharma Products (54,6%), McDonald’s (3,6%) și Sandoz (10,6%).

Multinaționale care și-au redus consumul de reclame față de anul 2018: Orange (-24%), Coca-Cola Company (-9,5%), Unilever (-31,8%), GlaxoSmithKline (-8,5%), Beiersdorf (-18,8%), Telekom (-25,5%), Heineken (-9,5%), Henkel (-2,7%), Bergenbier (-32,5%), Ficosota (-24%), Ursus Breweries (-17,3%) și REWE (-16,4%).