FacebookTwitterLinkedIn

Volumul de audiență pentru reclamele difuzate de operatorii de telecomunicații în perioada 1 ianuarie – 28 februarie 2014 a fost de 10.864 puncte de audiență pe targetul comercial, cu 39,6% mai redus față de cel din aceeași perioadă a anului 2013. Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30) clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni.

Cosmote a fost cel mai activ client de pe această nișă în promovarea TV, cu un volum de 4.777 GRP’30 pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), mai mare cu 7,6% față de primele două luni ale anului 2013.

Romtelecom a fost al doilea consumator de publicitate TV în primele două luni, cu un buget de 2.891 GRP’30 pe targetul comercial, în scădere cu 53,3% față de anul 2013.

Operatorul de comunicații prin cablu RCS & RDS a consumat 1.483 puncte de audiență pe tagetul comercial. (În primele două luni ale anului trecut nu a derulat campanii publicitare.)

Vodafone și Orange au fost foarte discreți în campaniile publicitare pe televiziune față de anul trecut. Vodafone a acumulat 696,8, iar Orange, 693,3 GRP’30 pe targetul comercial. Volumele au fost cu 84%, respectiv 76,5% mai mici decât în 2013.

Operatorul de cablu UPC România a acumulat 322 puncte de audiență în ianuarie și februarie. (La începutul anului 2013, nu a comandat reclame.)

Consumul scăzut de publicitate TV pentru începutul acestui an se poate explica și prin prisma faptului că, potrivit sezonalității, bugetele de promovare „se dezgheață” începând cu luna martie. Totuși, rămâne de consemnat „startul” greoi al operatorilor de comunicații în 2014 față de anul trecut în „cursa” publicității.

Vezi AICI care au fost cei mai mari advertiseri TV în primele doua luni ale anului 2014!