FacebookTwitterLinkedIn

Recent a avut loc finala grandioasă a celui mai tradițional „concurs de frumusețe” din lume, versiunea pentru mașini istorice, ocazie cu care un Alfa Romeo 8C 2300 a fost recompensat cu trofeul cel mare oferit de BMW Group.

De Ana-Maria Prunariu, Marius Michailov


Organizat în cel mai mic detaliu pe țărmurile Lacului Como, la Cernobbio, concursul a reunit un juriu internațional de experți veniți special pentru a evalua în detaliu automobilele spectaculoase din toate epocile, pe fundalul legendarului Grand Hotel Villa d’Este, care a oferit scena perfectă pentru grandiosul eveniment. Opt au fost categoriile în care au fost încadrate splendidele exemplare pe patru roți.

Un Alfa Romeo 8C 2300 stilizat din anii 1930 a câștigat concursul, în urma căruia mândrul proprietar al HM Collection din Belgia, a primit prestigiosul trofeu al câștigătorului BMW Group – Best of Show, oferit de Helmut Käs, director BMW Group Classic și președinte al Concorso d’Eleganza Villa d’Este și Wilhelm Schmid, CEO al A. Lange und Söhne, renumitul producători de ceasuri. Deloc întâmplător acesta din urmă duce mai departe o tradiție la Concorso: alături de trofeul oferit marelui câștigător, A. Lange und Söhne a oferit un model unic al cronografului său din 1815, făurit din aur alb, o creație exclusivă pentru câștigătorul Best of Show.

Pe lîngă premiile și mențiunile de onoare acordate pentru cele opt categorii anunțate, alte premii speciale au inclus Trofeul „Băieților” BMW Group, acordat în urma votului tinerilor, care l-a scos drept câștigător pe mexicanul Jose Cobian, sau mai bine zis pe al său Lamborghini Diablo GT, Coupé, Bertone, 1999. A fost acordat și premiul Concorso d’Eleganza pentru design, unde câștigător a fost Stellantis Europe S.p.A. 33 Stradale, Alfa Romeo 2-locuri Coupé “Fuoriserie”, 2023. Trofeul Președinților a plecat cu un Ferrari 335 S, Spider, Scaglietti, 1957, deținut de Brian Ross, din Statele Unite.

S-a acordat și TROFEO Rolls-Royce, pentru cel mai elegant, desigur… Rolls-Royce, deținut de Terence George Bramall, Marea Britanie.TROFEO Vranken-Pommery a mers către un Bugatti, Type 35C, Grand Prix, Bugatti, 1928, Colecția Auriga, Germania. TROFEUL ASÍ, acordat Pentru cea mai bine conservată mașină postbelică, a fost acordat unui Fiat Dino Aerodinamica, Berlinetta, Pininfarina, 1967, aparținând lui Lee Hower, din Statele Unite. Cel mai interesant design sau TROFEO Auto & Design a ales drept câștigător un Aston Martin, DB4 GT Zagato, Coupé, Touring Superleggera, 1960, condus de Andreas Halvorsen, Statele Unite ale Americii. TROFEO il Canto del Motore, care premiază cel mai bun sunet de motor – un moment emoționant în cadrul concursului – a fost adjudecat de un Lamborghini, Countach LP400, Coupé, Bertone, 1976, forjat de Christine Schams, din Marea Britanie. Nu în ultimul rând, TROFEO Automobil-Clubului Como pentru mașina condusă de la cea mai mare distanță a revenit Ruf, CTR “Yellowbird”,Coupé, Porsche, 1987, a lui Alois Ruf, sosit din Germania.

BMW Group Cocktail a început programul oficial într-o manieră elevată, care a culminat cu prezentarea celei de-a 20-a ediții BMW Art Car proiectată de Julie Mehretu. Tot în debutul prime seri festive, BMW a lansat două premiere: BMW Concept Skytop, influențat de strămoșii săi BMW Z8 și BMW 503, precum și Conceptul BMW R 20, un omagiu îndrăzneț adus Big Boxer Roadster de la BMW Motorrad. O altă marcă de top a grupului, Rolls-Royce nu numai că a sărbătorit cea de-a 120-a aniversare a mărcii cu o clasă istorică la Concorso d’Eleganza Villa d’Este, dar a prezentat și Rolls-Royce Cullinan Series II, o evoluție îndrăzneață a SUV-ului său super-luxos.

Ziua publică de la Concorso d’Eleganza Villa d’Este – il Festivale și numeroasele sale atracții au atras un public de aproape 12.000 de vizitatori. BMW Group Classic a captivat, de altfel, un public divers în ambele zile publice. Manifestarea a permis, de asemenea, spectatorilor să sărbătorească pasiunea comună pentru automobile, urmărind parada spectaculoasă a tuturor mașinilor istorice care concurează în clasele premiate ale Concorso d’Eleganza Vila d’Este 2024. Cu ocazia Wheels & Weisswürscht – Amici & Automobili, un număr mare de cluburi auto BMW și cluburi de la alte mărci din Europa Centrală și de Nord au sărbătorit diversitatea automobilelor diferitelor mărci din anii 1930 până în prezent, cu peste 150 de modele reprezentative pentru această perioadă.

După încheierea paradei, Helmut Käs (director BMW Group Classic și președinte al Concorso d’Eleganza Villa d’Este), Carlotta Fontana (membru al consiliului de administrație al Villa d’Este) și Massimiliano di Silvestre (Președintele BMW Italia) a anunțat că venitul din vânzarea biletelor și o sumă suplimentară din partea BMW Group Classic va fi oferită ca donație în valoare totală de 50.000 de euro către Matteo Monti (primarul orașului) pentru copiii mai puțin norocoși din Cernobbio.

Lista câștigătorilor

Pe lângă „Best of Show” au fost premiate și alte mașini fabuloase. Le vom enumera specificând nu doar modelul, ci și designerul caroseriei, anul fabricației și, desigur, proprietarul.

Trofeul BMW Group

Best Show: Alfa Romeo 8C 2300, Spider, Figoni, 1932, HM Collection, Belgia.

Premiul Concorso d’Eleganza Design pentru Concept Cars & Prototypes (ales prin vot public): Stellantis Europe S.p.A. 33 Stradale, Alfa Romeo 2-locuri Coupé “Fuoriserie”, Centro Stile Alfa Romeo, 2023.

Câștigătorii claselor și mențiuni de onoare

CLASA A: Zorii erei performanței
Câștigătorul clasei: Bentley 4 ̋ Litre Blower, Two Seater Drophead Coupé, Gurney Nutting, 1930, The Lee Collection, Statele Unite. Mențiunea de onoare a fost acordată unui Bentley Open Tourer, Van den Plas, 1927, Michael Dacre, Marea Britanie.

CLASA B: Modelat de vânt: evoluția aerodinamicii
Câștigătorul clasei a fost un Cadillac V16, Coupé, Fleetwood, 1934, Donald Ghareeb, Statele Unite ale Americii, iar mențiunea de onoare a fost înmânată proprietarilor unui Delahaye 135 M, Cabriolet, Faget & Varnet, 1948, respectiv Teresa &;David Disiere, din Statele Unite ale Americii.

CLASA C: “Cea mai bună mașină din lume” de 120 de ani: Rolls-Royce sărbătorește o aniversare istorică
Câștigătorul clasei: Un Rolls-Royce 40/50 CP Phantom II Continental, Fixed Head Coupé, Freestone & Webb, 1933, deținut de Lord Bamford, Marea Britanie. Mențiunea a primit-o un Rolls-Royce Silver Ghost, Torpedo Grand Luxe, Van den Plas, 1914, al lui Terence George Bramall, din Marea Britanie.

CLASA D: “Mai rapid!”: Cursa pe șosea
Câștigătorul clasei a fost un superb Ferrari 335 S, Spider, Scaglietti, 1957, al cărui proprietar este americanul Brian Ross, iar mențiunea de onoare a mers către un Ferrari 250 GT SWB, Berlinetta, Scaglietti, 1960, al lui Bernard Lezaire, din Olanda.

CLASA E: Cel mai reprezentativ pentru grația și ritmul italian: Maserati la 110
Câștigătorul clasei a fost un Maserati A6G/54, Berlinetta, Zagato, 1956, deținut de Roberto Quiroz din Mexic. Un alt Maseratti a primit mențiune de onoare, respectiv un model 3500 Spider Vignale Prototype, Spider, Vignale, 1959, condus de Phil White, venit tocmai din Statele Unite.

CLASA F: Gentleman Drivers: Stil pentru câțiva norocoși
Câștigătorul clasei este un Ferrari 275 GTS, Spider, Pininfarina, 1966, al lui Christopher Stahl, din Germania. Mențiunea de onoare a revenit unui Mercedes-Benz 300 SC, Coupé, Mercedes-Benz Sindelfingen, din 1955, al Sheikh-ului Mohammed Al-Thani, din Qatar.

CLASA G: Capsule ale timpului: Mașini pe care lumea le-a uitat
Câștigător al clasei a fost desemnat tot un Alfa Romeo 8C 2300, Spider, Figoni, 1932, dintr-o colecție privată, localizată în Belgia. Mențiune de onoare s-a acordat pentru un Bugatti Type 35C, Grand Prix, Bugatti, 1928, din Colecția Auriga, Germania.

CLASA H: Nevoia de viteză: vedetele supercar ale generației video
Aici, câștigătorul clasei a condus detașat, ca la Formula Unu: un McLaren F1, Coupé, McLaren, 1995, prezentat de Tony Vassilopoulos, din Marea Britanie, care a luat și trofeul Coppa d’Oro Villa d’Este. Mențiunea de onoare s-a dus către un model Porsche 959 Komfort, Coupé, Porsche, 1988, deținut de Todd Blue, din Statele Unite ale Americii.

Au fost acordate și alte premii speciale precum Poltrona Frau, oferit pentru mașina cu cel mai bine conservat interior. Juriul a decis să ofere distincția unui Talbot Lago, T26 Grand Sport – Prototip, Cabriolet, Graber, 1953, întreținut de Kaspar Fleischmann, din Elveția.

Villa d’Este, care a sărbătorit cel de-al 150-lea sezon în 2022, este un hotel de lux de cinci stele din Cernobbio, pe malul lacului Como, aparținând Villa d’Este Hotels, un grup lider în ospitalitatea internațională de lux și membru al The Leading Hotels of the Lume. Grupul include, de asemenea, hotelul de cinci stele Villa La Massa, lângă râul Arno, chiar lângă Florența, Toscana, renumitul Harry’s Bar din Cernobbio și barul Garden Ceccato recent deschis pe malul lacului Como. Considerată unul dintre cele mai bune Expresie a arhitecturii de la mijlocul secolului al XVI-lea și situată pe zece hectare de parc, proprietatea este formată din 152 de camere și suite situate vizavi de clădirea Cardinal și de Queen’s Pavilion, plus patru vile private. Vila Belinzaghi a fost achiziționată recent și va fi supusă unei restaurări complete.