FacebookTwitterLinkedIn

Crenguța Roșu, Managing Partner DC Communication

Forbes: Trei lucruri bune care s-au întâmplat agenției dvs. în 2013.

Crenguța Roșu: Noi clienți – Domo, Luxoft, Romgaz, USG, Verida Credit.

– Proiecte interesante cu rezultate foarte mulțumitoare: unele de dimensiuni mari – activități multe, coordonare provocatoare, altele delicate – navigare prin situații dificile (schimbări, transformări, restructurări). Toate au adus rezultate bune față de indicatorii stabiliți. Am reușit să performăm peste așteptări.

– Am lansat două proiecte proprii, care au deschis noi teme de dialog și au pus în discuție subiecte interesante. Downtown Bucharest – lansarea unui nou pol de interes al orașului și ProGnosis DC- seara predicțiilor de Noaptea Sfântului Andrei.

Forbes: Trei momente dificile prin care a trecut agenția dvs. în 2013.

Crenguța Roșu: Au fost legate, în mod special, de mediul în care ne desfășurăm activitatea și de necesitatea de regrupare rapidă.

– Predictibilitate scăzută, presiune crescută. Navigare dificilă între „on project” și „on going”.

– Transformări în industriile clienților și în structura lor de organizare, cu efecte asupra proiectelor pe care le derulăm și asupra înțelegerilor contractuale. Reduceri de bugete cu impact asupra activității „on going”, preluarea mai multor contracte „on project”, în consecință creșterea timpului de întreținere a conturilor și a presiunii. Frustrarea că ziua are doar 24 de ore.

Forbes: Trei lucruri bune care au avut loc pe piața de PR și comunicare din România, în acest an.

Crenguța Roșu: Comunicarea integrată își arată virtuțile din ce în ce mai mult. Deocamdată, la nivelul disciplinelor de comunicare și, în mod special, în domeniul comunicării cu clienții/ consumatorii. Sper să se întâmple și în privința celorlalte tipuri de public, astfel încât 360 să fie 360.

– Calmarea lui Me2 – adică utilizarea mai eficientă și mai serioasă a uneltelor de comunicare. Nu pentru că e „cool”, ci pentru că li se conferă utilitate, li se alocă sens dincolo de azi, acum, câteva săptămâni.

Forbes: Trei lucruri care v-au enervat pe piața de PR și comunicare din acest an.

Crenguța Roșu: – Preconcepțiile despre rolul și funcția PR.

– Preconcepțiile despre rolul și funcția PR.

– Preconcepțiile despre rolul și funcția PR.

Forbes: Ce i-ați recomanda unui client nou să facă în 2014?

Crenguța Roșu: Să-și valorifice informațiile existente în companie despre piață și despre propria activitate, să comunice constant, planificat. Să-și dezvolte canalele proprii către toate categoriile de public și să le mențină dialogând autentic; să utilizeze integrat posibilitățile oferite de comunicare.

Forbes: Ce i-ați recomanda unui client vechi, care intenționează să-și taie bugetul de comunicare în 2014?

Crenguța Roșu: Să taie cât are de tăiat, dar să nu întrerupă dialogul cu angajații, partenerii și clienții. Ceea ce înseamnă o regândire/reașezare nu o amputare de activități.

Forbes: Ce v-ați dori să se întâmple pe piața de PR și comunicare în 2014?

Crenguța Roșu: Orientarea către construcția unor relații, raporturi autentice între părțile aflate în dialog, față de „lovește și fugi” – gândirea în proiect. Campania de azi, în continuare cu cea de mâine, construirea personalității brandurilor/companiilor nu a unor instantanee. 360 – nu numai pentru o parte din categoriile de public: fie angajați, fie clienți, fie parteneri diverși sau comunitate. Răbdare și bugete.