FacebookTwitterLinkedIn

Producătorii europeni din industria FMCG au găsit o soluție în a-și păstra produsele la prețuri accesibile: investesc în promoții.

Mulți dintre producătorii de mărci europene recunosc că nu reușesc să transfere pe deplin creșterile de costuri către comercianții cu amănuntul, care, majorează la rândul lor, prețurile de consum. Astfel, majoritatea a decis să investească în promoții pentru a-și păstra produsele la prețuri accesibile, notează RetailDetail.eu.

Potrivit barometrului anual al asociației europene de mărci AIM, care cuprinde 900 de producători din industria bunurilor de larg consum din 28 de țări din Europa, în prezent,  72% dintre producătorii de mărci europene se confruntă cu probleme de aprovizionare. Fapt ce-i forțează să reducă sau chiar să ajusteze producția.

Mai mult, statisticile asociației de profil arată că impactul inflației costurilor rămâne ridicat: 99% dintre companii s-au confruntat cu o anumită formă de inflație în ultimele 12 luni și mai mult de jumătate au înregistrat o inflație de peste 50%.

„În acest caz, mulți dintre ei s-au văzut nevoiți să absoarbă ei înșiși o mare parte din aceste costuri”, se concluzionează în raportul asociației europene de mărci AIM.

Potrivit datelor, mai puțin de jumătate dintre producători au putut să transfere 60% sau mai mult din costurile lor de producție către comercianții cu amănuntul. 22% au absorbit mai mult de 80% din costurile mai mari, astfel reușind să transfere mai puțin de 20% din majorare.