Lucian Ovidiu Heiuș, președintele ANAF, a declarat că instituția pe care o conduce are nevoie de personal tânăr, în condițiile în care, în acest moment, doar 15% din total are sub 40 de ani. Ȋn plus, este nevoie și de o pregătire profesională continuă a angajaților, dar acestea nu sunt singurele probleme ale Fiscului.
Doar jumătate dintre angajații ANAF au atribuții în inspecția fiscală sau în colectarea veniturilor la bugetul de stat.
Lucian Ovidiu Heiuș: „Am constatat, din păcate, că ANAF-ul a fost în continuare subfinanțat și aici este o problemă; trebuie să asiguri și resurse pentru ca să poți să obții și rezultatele pe care le ai. Avem aceleași probleme legate de dotarea cu tehnică de calcul, dar care cred că este în toată administrația din România. Ȋmi spuneau colegii că cei doi ani de pandemie în care s-a muncit altfel, a dus cumva funcționarul din ANAF într-o anumită stare, într-o letargie să o numim și aici trebuie să acționăm foarte ferm pentru ca oamenii să-și reintre în activitatea și în modul de stil dinainte de pandemie”, conform RRA.
De asemenea, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a anunţat că organizează concurs pentru 260 de posturi. Concursul este programat în iunie, dar în total, ANAF ar avea nevoie de 2.500 de noi angajaţi – 10 la sută din totalul personalului.
Lucian Ovidiu Heiuș crede că, la rectificarea bugetară, ANAF va primi sumele suplimentare de care are nevoie și apreciază că ar trebui realizată o platformă care să permită vânzarea online a bunurilor sechestrate pentru valorificarea acestora.