
E.ON Energie România a emis facturile pentru energie electrică și gaze naturale cu valorile compensate și la prețurile plafonate. Facturile au fost calculate începând cu primele zile ale lunii noiembrie 2021 pentru consumatorii casnici, iar începând cu luna decembrie 2021 și pentru consumatorii non-casnici, care se încadrează în prevederile OUG 118/2021, astfel cum a fost modificată și aprobată prin Legea nr. 259/2021.
„În acest moment au fost efectuate primele controale ale ANPC pentru a verifica dacă E.ON Energie România aplică Legea 259/2021 și nu au fost identificate neconformități legate de plafonare sau de nivelul de compensare.”
Astfel, în facturile aferente lunilor noiembrie și decembrie 2021, aproximativ 60% din totalul clienților casnici la energie electrică și peste 50% din totalul clienților pentru gaze naturale au fost eligibili pentru măsurile de sprijin și au beneficiat de compensare și/sau, respectiv plafonare, conform criteriilor stabilite de lege. „Ne așteptăm ca din luna ianuarie numărul de beneficiari să crească”, a adăugat compania.
Vezi și Engie: Aproape jumătate dintre clienții casnici nu s-au calificat la plafonare/compensare
În decembrie, Engie România, E.ON Energie România și OMV Petrom au fost desemnați furnizori de ultimă instanță de gaze naturale.