FacebookTwitterLinkedIn

Anul trecut, Amazon a raportat un câștig de 581 de euro pe secundă, mai mult decât rivalii săi chinezi Alibaba și Pinduoduo împreună.

În timp ce gigantul online Amazon a raportat un câștig de 581 de euro pe secundă, grupul Alibaba a câștigat 392 euro pe secundă anul trecut, veniturile depășind suma de 12,5 miliarde de euro, conform statisticilor Stocklytics.com, publicate de esmmagazine.com.

De cealaltă parte, Pinduoduo, marketplace-ul chinez a înregistrat încasări de 185 euro pe secundă în 2023, de trei ori mai puțin față de Amazon. Practic, anul trecut, Amazon a înregistrat cele mai mari vânzări din sectorul de e-commerce – peste 27,7 miliarde de euro. În plus, gigantul online a adăugat peste 820,8 miliarde de euro la valoarea sa de piață, în 2023.

În ceea ce privește capitalizarea companiei, la începutul lunii martie, aceasta a ajuns la 1,66 trilioane de euro. Așadar, în prezent, Amazon valorează de trei ori mai mult decât companiile Alibaba, Pinduoduo, JD.com, eBay și Rakuten.

În 2023, industria globală a comerțului online a fost evaluată la 2,74 miliarde de euro. Ca o comparație, cifra depășește PIB-ul estimat pentru acest an al Canadei, Braziliei și Italiei.

Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania