
Cel mai mare terminal de transbordare a cerealelor din Europa a fost inaugurat la Dornești și va deveni un punct strategic pentru fluidizarea traficului de cereale din Ucraina în Portul Constanța.
Noul terminal consolidează poziția României de hub feroviar și logistic la nivel european. 10 milioane de euro a investit Grampet Group în terminalul de la Dornești.
„Noul complex de la Dornești are o capacitate de transbordare cereale de 3 milioane de tone anual. Datorită acestei capacități și a tuturor celorlalte soluții tehnice și tehnologice de vârf oferite, terminalul va deveni un punct strategic pentru fluidizarea traficului de cereale de la granița cu Ucraina în Portul Constanța. Facilitățile existente sunt similare cu cele ale terminalelor din porturile maritime și fluviale. Aici se permite transbordarea simultană a 8 vagoane de cereale de tip ucrainean, care sunt cu ecartament larg, și 8 vagoane de tip românesc, cu ecartament normal. Toate celelalte terminale din Europa permit transbordarea a cel mult 2 vagoane simultan”, a explicat Gruia Stoica, președintele Grampet Group.
Noul complex este un catalizator pentru investiții ulterioare în regiune.

„Ceea ce ați realizat înseamnă locuri de muncă pentru oameni și, mai mult decât atât, reprezintă un catalizator al unor investiții ulterioare. Sunt sigur că nu vă veți opri aici. În numele Cancelariei Primului-Ministru, vreau să vă felicit și vreau să vă transmitem susținerea pe care o avem pentru antreprenoriatul românesc, pentru mediul de afaceri”, a precizat Florin Spătaru, consilier de stat în cadrul Cancelariei Prim-Ministrului, fost ministru al Economiei, Antreprenoriatului și Turismului.
„O investiție strategică, amplasată la granița cu Ucraina, ce reflectă angajamentul Grupului Grampet pentru dezvoltarea infrastructurii, consolidând în același timp, poziția României de hub logistic și feroviar în Europa de Est”, a afirmat Mircea Abrudean, Secretar general al Guvernului.
500 de tone de cereale transportate pe oră
Investițiile în infrastructura feroviară sunt esențiale pentru a asigura un transport eficient și competitiv, iar Pactul Verde European încurajează dezvoltarea și modernizarea rețelelor feroviare, inclusiv introducerea unor tehnologii noi și sustenabile, precum cele din cadrul complexului de la granița cu Ucraina.
“Eu îmi doresc ca România să fie cea mai importantă poartă pentru reconstrucția Ucrainei, să profităm de acest lucru ca să dezvoltăm infrastructura feroviară, rutieră, aeriană, maritimă și să arătăm că au voie și privații să investească, mai ales că investesc mult mai bine decât investițiile publice”, a spus Victor Ponta, consilier onorific al premierului în domeniul relaţiilor economice internaţionale.
Cel de-al cincilea terminal operat de Grampet Group și compania sa fanion, Grup Feroviar Român, marchează un nou capitol în eforturile grupului de a contribui la dezvoltarea industriei de transport feroviar de marfă din România și de a eficientiza infrastructura feroviară din regiune. Proiectat să funcționeze 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămână, 365 de zile pe an, terminalul are două linii transportoare cu o capacitate de 250 de tone pe oră fiecare, ceea ce permite transportul a 500 de tone de marfă pe oră.
“În luna octombrie, anul trecut, prin România au tranzitat peste patru milioane de tone de cereale. Continuăm să investim, chiar dacă în prezent fluxurile s-au mai redus, pentru o Europă rezilientă, o Europă conectată, în primul rând la nivel de structură de transport. Dacă vrem ca reconstrucţia Ucrainei să se desfăşoare rapid și eficient, trebuie să avem investiţii care să faciliteze exporturile şi importurile către şi dinspre Ucraina”, a precizat Irinel Scrioșteanu, secretar de stat, Ministerul Transporturilor.
„E nevoie de fluidizarea traficului și în special a traficului de mărfuri. O investiție de 10 milioane de euro, care, din câte am înțeles eu, înseamnă patru garnituri de tren pe zi, să plece spre Constanța în 24 ore, ca timp de parcurgere e o scutire de tiruri pe șoselele României. Eu cred că acesta este un lucru concret, un exemplu de solidaritate cu Ucraina și o știm foarte bine”, a spus și președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur.
Înfiinţat în urmă cu 25 de ani, grupul de companii Grampet este astăzi cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din România şi din Europa Centrala și de Sud-Est. Structura sa acoperă în mod strategic întregul lanţ de soluții și produse de transport feroviar.
Grupul are și o activitate de cercetare şi dezvoltare de soluţii tehnice, menite să ofere clienţilor o experienţă transparentă şi în timp real a serviciilor la care au acces. Grampet a lansat un portal e-client în premieră în România, care facilitează gestionarea relațiilor cu companiile client, de la postarea unei comenzi până la facturare.
Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania