
Dezvoltatorul de proiecte imobiliare mixed-use Iulius, controlat de omul de afaceri Iulian Dascălu, împreună cu partenerii de la Atterbury Europe, au semnat o finanțare de 410 milioane de euro pentru rețeaua națională de centre comerciale regionale Iulius Mall din Iași, Cluj-Napoca, Suceava și Timișoara.
Creditul obținut este o refinanțare sindicalizată pe termen lung, acordată de Erste Group Bank, Banca Comercială Română, Raiffeisenlandesbank Niederösterreich-Wien, OTP Bank şi OTP Bank România. Compania de avocatură Wolf Theiss a asigurat cadrul legal de desfășurare a tranzacției.
„Este o tranzacție de referință pentru piața de real estate din România, prin volumul și caracteristicile sale care constituie o alternativă viabilă la piața de capital. (…) Noul împrumut are scopul de a implementa obiectivele corporate din strategia de dezvoltare a companiei”, a declarat Marius Perșenea, Chief Operating Officer Iulius.
Începând din 2017, rețeaua de mall-uri regionale Iulius Mall din Iași, Suceava, Cluj-Napoca și Timișoara (parte integrată din ansamblul mixed-use Iulius Town Timișoara) este deținută în parteneriat 50 – 50 de companiile Iulius și Atterbury Europe.
Portofoliul Iulius include proiecte real estate majore, cu o valoare a investițiilor inițiale ce depășește un miliard de euro. În prezent, sunt operaționali aproximativ 310.000 mp de retail, în două proiecte mixed-use de regenerare urbană (Palas Iași și Iulius Town Timișoara), rețeaua națională de shopping mall-uri regionale Iulius Mall – din Iași, Cluj-Napoca și Suceava, precum și primul proiect Family Market, din Miroslava (zona metropolitană a Iașului), concept de retail de proximitate.
Pe segmentul office, compania este prezentă prin brandul United Business Center, la Iași, Timișoara și Cluj-Napoca, unde deține 13 clădiri verzi, cu o suprafață totală de peste 152.000 mp, în care sunt prezente peste 80 de sedii de companii și unde lucrează peste 15.000 de angajați.
Peste 650 milioane de euro, proiecte în dezvoltare
Iulius are în dezvoltare, în prezent, Palas Campus Iași, clădire de birouri cu o suprafață de 60.000 mp, care a necesitat o investiție de 120 de milioane de euro; cel de-al doilea Family Market, concept de retail de proximitate din cartierul Bucium din Iași (5.000 mp), a cărei investiții depășește 11 milioane de euro, și extinderea Iulius Mall Suceava cu încă 14.000 mp adiționali, investiție de peste 14 milioane de euro care va transforma proiectul regional în cea mai mare suprafață de retail din nordul țării (65.000 mp).
Totodată, compania își propune dezvoltarea celui mai amplu proiect de reconversie urbană din România, cu o valoare a investiției estimată la jumătate de miliard de euro, prin transformarea platformei Carbochim din Cluj-Napoca, după relocarea și modernizarea fabricii, într-un proiect mixed-use unic, cu funcțiuni de retail, office, rezidențial, cultural și de entertainment.