FacebookTwitterLinkedIn

Lidia Chiraches, Marketing Manager la Nespresso România, observă că autenticitatea și rezonanța cu un anume brand pot face diferența pentru consumatori. De asemenea, comunicarea brandurilor este din ce în ce mai personalizată.

Forbes: Care au fost surprizele plăcute/pozitive din domeniul dvs de activitate pe care le-ați constatat în contextul instabil din ultimul an?

Lidia Chiraches: În marketing schimbările și provocările reprezintă oportunitatea de a evolua și diferenția. La Nespresso inovația, grijă față de parteneri, consumatori și planetă au fost și vor rămâne priorități care, din punctul nostru de vedere, au devenit și mai relevante în contextul actual.

Forbes: Ce s-a schimbat în bine, în ultimul an, în echipele de marketing/comunicare pe care le conduceți și în agențiile cu care colaborați?

Lidia Chiraches: Inițiativa, agilitatea, flexibilitatea și viteza de reacție la dinamica dictată de schimbările din zona de digital sunt câteva dintre capabilitățile ce definesc echipele cu care lucrez.

Acestea sunt completate de pasiunea pentru brandul Nespresso, o pasiune vizibilă care emite o energie incredibilă și determinarea de a crea impact pozitiv atât din partea membrilor echipei noastre de marketing cât și a agențiilor partenere.

Forbes: Care sunt așteptările/schimbările dvs în zona de tech/digital care vor avea o contribuție pozitivă asupra businessului în viitorul apropiat?

Lidia Chiraches: Atunci când vorbim de zona digitală, cred că un exemplu de schimbare adusă brandurilor este capacitatea de creștere a relevanței.

Comunicarea brandurilor este din ce în ce mai personală iar clienții caută pe platformele digitale inspirație și informații pentru a lua decizii. Observăm cum autenticitatea și rezonanța cu un anume brand pot face diferența pentru consumatori.

Totodată, diversitatea instrumentelor tech și analizele pe care ne putem baza pentru deciziile de strategie aduc un mare plus businessului.

Forbes: Cum arată în prezent consumatorul/clientul român după atâtea crize suprapuse? 

Lidia Chiraches: Așteptările consumatorilor evoluează constant iar provocările din ultima vreme par să amplifice unele direcții. Specific pentru cafea, consumatorii caută din ce în ce mai mult soluțiile care le permit să aibă în fiecare zi o experiență similară cu cea a cafelei preparată de un adevărat barista dar în confortul propriei case.

Adițional consumatorii încep să aibă un interes crescut pentru calitatea cafelei, originea, profilul aromatic și sursele sustenabile.

Pentru a răspunde acestor trenduri și pentru a oferi o experiență memorabilă consumatorilor, Nespresso include în portofoliu game unice precum Reviving Origins care readuce la viață cultivarea cafelei în regiuni afectate de provocări precum schimbări climatice, sociale sau dezastre naturale.

Programul Reviving Origins operează în prezent în mai multe țări, inclusiv Congo, Zimbabwe, Columbia și Cuba, oferindu-le acestora oportunități de dezvoltare, iar consumatorilor, ediții limitate inedite de capsule de cafea Nespresso.

Adițional, portofoliul Nespreso Proffesional, destinat clienților B2B, include o gamă de cafele rare pentru a completa experiențele gastronomice de top. Sortimentele Exclusive Selection provin din terroir-uri unice din Nepal și Galapagos, oferind o experiență exclusivistă concepută pentru ocaziile de „fine dining”.

Forbes: Care sunt elementele care vă dau încrederea/optimismul că „viitorul sună bine” pentru marketing & comunicare și business în general?

Lidia Chiraches: De curând, mi-a atras atenția un citat „The future of media is no longer about Digital Transformation but about Transformation of Digital” (Ezra Eeman).

Pentru un om de marketing transformarea, evoluția și inovația sunt elemente motivaționale extrem de puternice și probabil că asistăm la una dintre cele mai efervescente perioade în acest sens care vor deschide noi și noi oportunități.

(7 mai 2023)