FacebookTwitterLinkedIn

Perspectiva empatică a brandurilor face diferența atât în marketing, cât și în business, crede Lucian Pavel, Strategic Marketing Manager la PENNY România. Brandurile au început să aibă o deschidere mai mare către oameni.

Forbes: Care au fost surprizele plăcute/pozitive din domeniul dvs de activitate pe care le-ați constatat în contextul instabil din ultimul an?

Lucian Pavel: În ciuda contextului dificil pe care l-am traversat cu toții în ultima perioadă, am observat o doză mai mare de creativitate, dar și o dorință de a găsi soluții inovatoare care să răspundă noilor provocări.

În același timp, cred că brandurile au început să aibă o deschidere mai mare spre oameni și aici mă refer la nevoia de a-și asculta clienții cu adevărat, de a vorbi cu ei și de a le înțelege nevoile.

Cred că perspectiva aceasta mai empatică va face și de acum înainte diferența atât în marketing, cât și în business în general.

Forbes: Ce s-a schimbat în bine, în ultimul an, în echipele de marketing/comunicare pe care le conduceți și în agențiile cu care colaborați?

Lucian Pavel: M-am alăturat departamentului de marketing PENNY România acum un an. Am descoperit aici o echipă solidă care înțelege cum funcționează acest domeniu și știe cum să gestioneze provocările care apar.

În ceea ce privește agențiile, avem relații de lungă durată. În ultimul an, mi-am dorit să dezvolt mai mult ideea de colaborare între agențiile cu care lucrăm, pentru a avea tot mai multe campanii integrate care să ne ajute să ne atingem obiectivele.

Forbes: Care sunt așteptările/schimbările dvs în zona de tech/digital care vor avea o contribuție pozitivă asupra businessului în viitorul apropiat?

Lucian Pavel: Consider că dezvoltarea platformelor digitale va avea o contribuție benefică asupra dezvoltării omni-channel a business-ului.

La PENNY, investim în dezvoltarea strategiei de omni-channel, deoarece ne dorim să fim tot mai aproape de clienții noștri, indiferent de mediile în care activează aceștia.

În egală măsură, cred că dezvoltarea tehnologiei de tip AI ne va ajuta să aflăm mai multe despre clienții noștri pentru a crea campanii optimizate și, automat, experiențe cât mai personalizate și potrivite nevoilor acestora.

Forbes: Cum arată în prezent consumatorul/clientul român după atâtea crize suprapuse?  

Lucian Pavel: Consumatorii români au devenit tot mai atenți atunci când pun un produs în coșul de cumpărături. Acordă tot mai multă importanță raportului preț-calitate și surselor de unde provin produsele, preferința este pentru local.

De asemenea, am observat o înțelegere mai bună și o creștere accelerată pentru mărcile proprii. Pentru noi, este foarte benefică această schimbare de comportament, deoarece facem tot posibilul să le oferim clienților noștri o gamă variată de produse românești, de bună calitate și la prețuri accesibile.

Analizând preferințele clienților, am lansat, în 2020, proiectul 3RO, prin care ne propunem ca, până la finalul acestui an, 60% din sortimentul disponibil în magazinele noastre să aibă ingredientul principal din România, să fie procesat și ambalat în țară.

    De asemenea, la PENNY, ne place să facem cumpărături inteligente, indiferent de contextul economic în care ne aflăm.

    De-a lungul timpului, am încercat să le oferim clienților noștri soluții potrivite stilului de viață, produse proaspete, prețuri avantajoase și o experiență de cumpărături cât mai plăcută.

    Forbes: Care sunt elementele care vă dau încrederea/optimismul că „viitorul sună bine” pentru marketing & comunicare și business în general?

    Lucian Pavel: „Viitorul sună bine” pentru acest domeniu din mai multe motive, iar la PENNY „Viitorul se face azi”.

    Pe de o parte, dezvoltarea tehnologiei, cu siguranță, va avea un impact pozitiv. Pe de altă parte, observ că profesioniștii din domeniu sunt tot mai deschiși să testeze lucruri și strategii noi, să învețe, să îmbunătățească.

    Orientarea către sustenabilitate, abordarea umană și deschiderea spre înțelegerea nevoilor consumatorilor și a comunităților din care aceștia fac parte vor aduce multiple beneficii.

    (5 mai 2023)