
Pragul de 100 de milioane de clienți atins de Nubank a stabilit un nou standard pentru fintech — succesul său evidențiază atât provocările, cât și capcanele pentru neobăncile europene în ascensiune.
La începutul acestei luni, Nubank din Brazilia a făcut istorie în domeniul neobăncilor, anunțând că a atins 100 de milioane de clienți, la 11 ani după lansare și la doi ani după ce a fost listată la bursa de valori din New York. Potrivit sifted.eu, este pentru prima dată când o neobancă din afara Asiei atinge acest prag și vine pe fondul știrii că a realizat un profit de 1 miliard de dolari și venituri de 8 miliarde de dolari anul trecut.
Acestea sunt cifre la care neobăncile de renume din Europa — Monzo, Starling, Revolut și N26 — doar pot visa. Revolut, fondată în 2015, la doi ani după Nubank, este cea mai aproape, cu 40 de milioane de clienți înregistrați cu trei luni în urmă — în timp ce celelalte trei încă nu au trecut de pragul de 10 milioane de clienți. Toate sunt departe de veniturile și valoarea Nubank, a cărei capitalizare de piață este în prezent de 55 de miliarde de dolari. Valoarea Revolut a atins un maximum de 33 de miliarde de dolari în 2021.
Viitorul arată mai luminos pentru băncile digitale din Europa decât a fost în ultimii câțiva ani. Anul acesta, Monzo a strâns 600 de milioane de dolari în finanțare proaspătă la o evaluare crescută; Starling a fost profitabilă din 2022; N26 este în mai puține probleme cu BaFin; și este foarte probabil că Revolut va genera peste 1,5 miliarde de lire sterline în venituri.
Grafic al sifte.eu: Dintre băncile europene, Revolut are cele mai mari venituri
