Nestlé investește 2 miliarde de franci elvețieni și lansează un fond de investiții pentru crearea unei piețe de plastic reciclat în industria alimentară
Irina Pană Afaceri Coordinator of social media team and particularly interested in small businesses and young entrepreneurs (movers & shakers). Also, I edit the 30 Under 30 lists.
I graduated from University of Bucharest where I studied Journalism, Communication and Political Science.
Follow me on LinkedIn/Facebook/Instagram @IrinaPana or drop me an email at Irina.pana@forbes.ro
Până în 2025, Nestlé va reduce cu o treime utilizarea de materiale plastice noi, lucrând împreună cu alți parteneri pentru promovarea principiilor economiei circulare și pentru curățarea deșeurilor de plastic din oceane, lacuri și râuri.
Calitatea și siguranța alimentară sunt esențiale, iar ambalajele au un rol crucial în asigurarea acestui aspect. Majoritatea acestor materiale plastice sunt dificil de reciclat, ceea ce duce la o ofertă limitată de materiale plastice reciclate care să respecte standardele de siguranță alimentară. Pentru a crea o piață funcțională, Nestlé se angajează să utilizeze până la 2 milioane de tone metrice de materiale plastice reciclate de calitate alimentară și să aloce peste 1,5 miliarde CHF pentru a susține costurile suplimentare generate de această inițiativă.
Inovația în domeniul ambalajelor, incluzând materialele noi, sistemele de reutilizare a recipientelor și soluțiile de reciclare, este una dintre provocările principale pentru un viitor fără deșeuri. Pe lângă cercetările proprii, realizate de Institutul Nestlé de Științe al Ambalajelor, compania lansează un fond cu un capital de 250 de milioane CHF pentru investiții în start-up-uri care se concentrează pe dezvoltarea de soluții sustenabile de ambalare.
Aceste două inițiative completează eforturile Nestlé în cercetare, producție și aprovizionare pentru ca ambalajele utilizate să fie reciclabile sau reutilizabile și să contribuie la obiectivul său de a obține zero emisii nete de gaze cu efect de seră până în 2050.
În paralel cu eforturile de inovare, Nestlé implementează anual acțiuni de ecologizare pentru eliminarea deșeurilor din mediu, acțiuni de educare pentru tânara generație și depune eforturi constante pentru o economie și un mediu sustenabil. În România, acțiunile dedicate, în contextul Zilei Mondiale a Oceanelor, World Cleanup Day prin inițiativa Popas și a Summitului Tinerilor organizat sub egida Capitalei Tineretului Iași 2019, au implicat peste 800 de voluntari, au transmis mesaje educaționale către aproape 3.000 de elevi și au avut ca rezultat extragerea și neutralizarea a aproape 40 de tone de deșeuri din arii protejate din România.
„Prin inițiativa asumată în fața partenerilor și consumatorilor noștri și prin investițiile anunțate, punem practic la îndemâna societății și industriei alimentare instrumentele de care este nevoie pentru a transforma paradigma consumului actual într-una sustenabilă pentru actuale și viitoare generații. Mai mult, un astfel de plan, cu aplicare internațională, va contribui la crearea de noi locuri de muncă, va susține transformarea și inovația adusă de start-up-uri, și nu în ultimul rând, va reduce impactul pe care cu toții îl avem asupra mediului”, a declarat Irina Siminenco, Corporate Affairs Manager Nestlé Romania.
„Nicio bucată de plastic nu trebuie să ajungă în gropile de gunoi sau aruncată în mediul înconjurător”, a declarat Mark Schneider, CEO Nestlé (foto). „Producția de plastic reciclat sigur din punct de vedere alimentar pentru ambalarea produselor este o provocare enormă pentru industria noastră. De aceea, pe lângă faptul că reducem utilizarea plasticului necesar și colectăm deșeurile, dorim să închidem bucla și să folosim mai multe materiale plastice reciclabile pe termen lung. Luăm măsuri îndrăznețe pentru a crea o piață mai largă pentru materialele plastice reciclate de calitate alimentară și pentru a stimula inovația în industria ambalajelor. Și îi încurajăm și pe alții să ni se alăture în această provocare.”
Pentru a asigura buna funcționare a acestui site, uneori plasăm în computerul dumneavoastră mici fișiere cu date, cunoscute sub numele de cookie-uri. Apasand pe butonul de “Accept”, iti dai acordul pentru folosirea TUTUROR cookie-urilor. Poti apasa pe butonul "Setari Cookies" pentru a selecta individual cookie-urile.
Site-ul nostru (inclusiv varianta pentru dispozitive mobile) folosește atât cookie-uri de sesiune cât și cookie-urile persistente. Cookie-uri de sesiune vă permit să navigați de la o pagină la alta în cadrul site-ului nostru, precum și reținerea oricăror informații pe care le introduceți. Un cookie de sesiune este șters atunci când închideți browserul sau după o perioadă scurtă de timp. Cookie-uri persistente permit site-ul nostru să-și amintească preferințele și setările dvs. atunci când vizitați site-ul nostru în viitor. Cookie-uri persistente expiră automat după o anumită perioadă de timp.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
Aceste module cookie sunt folosite de noi si alte entitati pentru a va oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastra, atat in cadrul site-ului nostru, cat si in afara acestuia.
Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu“cookie”) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisa de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard-disk-ul utilizatorului).