FacebookTwitterLinkedIn

Omer Susli, investitor pe piața de real estate din România și proprietarul magazinelor Homelux, a anunțat achiziția, acum o săptămână, a proiectului River Plaza din Râmnicu Vâlcea, de la investitorul Sonae Sierra.

Această tranzacție vine la scurt timp după achiziția unui alt mall, Vitantis Shopping Center din București, de la Grupul Revetas. Negocierile cu Revetas au început în 2019, s-au întrerupt până în 2021, după care am reușit finalizarea. Nu ne grăbim, sunt foarte multe proiecte pe piață, și cred că întotdeauna perioadele de criză sunt bune pentru dezvoltarea companiilor“, a declarat Omer Susli în cadrul conferinței organizate astăzi de Bucharest Real Estate Club (BREC).

Anul trecut, Omer Susli a mai făcut o investiție în Rm. Vâlcea, achiziția unei clădiri în care funcţionează un magazin Lidl, pentru 1,6 milioane de euro. Omul de afaceri a precizat că mai are în vizor câteva proiecte bune, dar nu poate încă să dezvăluie numele acestora.

Un alt segment de piață pe care a intrat investitorul a fost cel al apartamentelor pentru închiriere, însă rezultatele nu l-au mulțumit și a oprit acest gen de investiții. Am încercat să intrăm și pe piața achiziției de apartamente pentru închiriere, dar situația în România este diferită de cea din țările din Vest. Acolo chiriașii pot sta o viață întreagă, însă în România se stă pe perioade foarte scurte, de la 3 luni la maxim 4 ani, în cazul expaților care au contracte de muncă bine stabilite. Prin urmare, am stopat genul acesta de investiții, deoarece nu ni s-a părut profitabil“, a precizat el.

În ceee ce privește divizia de retail reprezentată prin magazinele Homelux, anul 2021 a fost destul de bun, dar Omer Susli declară că decizia de a implementa obligativitatea prezentării certificatului de vaccinare la intrarea în magazine a dus la o scădere a vânzărilor cu 60%, adică exact proporția populației vaccinate versus cea nevaccinată.“ Susli consideră că este vorba de o concurență neloială, de vreme ce în magazinele are access toată lumea, chiar dacă acestea au doar 30% componentă food, restul fiind non-food. Diferența se vede și în cazul mallului River Plaza, unde traficul era de 7.000-8.000 persoane/zi înainte de pandemie, iar după implementarea obligativității certificatului verde, a scăzut la 3.500-4.000 de persoane/zi.

 În schimb, partea de online a Homelux este în continuă creștere. El a mai precizat că ar fi dorit să vândă afacerea Homelux, dar a intervenit criza, care i-a dejucat toate planurile. Am ajuns la 20 de magazine și ne propuneam să începem vânzarea companiei, dar din păcate a intervenit criza. Prin urmare, nu ne vom extinde cu magazine noi, deoarece nu știm ce se va întâmpla pe viitor“, spune Susli.