FacebookTwitterLinkedIn

Cele 13 bănci și o instituție financiară nebancară, monitorizate de „Forbes România”, au acumulat, în primele șase luni ale acestui an, un volum de audiență de 23.475 GRP’30 target comercial (urban, 18 – 49 de ani).

Dacă din acest buget se elimină consumul de publicitate al First Bank și Vista Bank (fosta Marfin Bank), branduri care nu figurau în prima parte a anului 2018 pe lista de monitorizare, rezultă un buget de audiență de 21.436 GRP’30 target comercial, mai mic cu 32,8% față de volumul înregistrat în prima parte a anului 2018. Așadar, consumul de publicitate TV s-a micșorat cu mai mult de o treime față de semestrul I 2018, cauza principală fiind așa-numita „taxă pe lăcomie”, care a complicat la începutul acestui an piața bancară.

Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune.

În fruntea topului se află BCR, cu un volum de audiență de 4.360 GRP’30 target comercial, în scădere cu 20% față de semestrul I 2019.

BUGETELE DE PUBLICITATE INVESTITE ÎN TELEVIZIUNE DE SUPERMARKETURI – SEMESTRUL I 2018 

Provident, instituție financiară nebancară, ocupă locul doi, cu un buget de 3.642 puncte de audiență pe targetul comercial, în creștere cu 20%. Alte două bănci au înregistrat majorări ale consumului de publicitate TV: OTP Bank (88,2% – cea mai mare creștere de pe piața bancară) și Banca Transilvania (8,1%).

În afara acestora, ceilalți jucători au tăiat din consumul de publicitate TV, scăderile fiind, în unele cazuri, consistente: Raiffeisen Bank (-15,3%), ING Group (-52,6%), BRD Group (-46,3%), Unicredit Bank (-57%), Alpha Bank (-78%), CEC Bank (-63%), Libra Internet Bank (-59,7%) și Patria Bank (-70%).

Volumul de audiență TV obținut de reclamele pentru serviciile bancare, în prima jumătate a acestui an, reprezintă doar 2,2% din bugetul total furnizat de piața TV.