FacebookTwitterLinkedIn

Cu toate că brandurile industriale domină în continuare jumătate din piața locală de ciocolată, iar aproximativ 70% dintre produse sunt importate, ciocolatierii români încep să recupereze teren.

În prezent, piața locală de ciocolată este evaluată la peste 880 milioane de euro. În aceasta activează peste 1.500 de companii românești de dulciuri, susțin organizatorii festivalului ciocolatei Chocolate Saga.

„ (…) în ultimii ani, antreprenorii locali din domeniul dulciurilor au demonstrat o creștere remarcabilă, atât în ceea ce privește numărul de afaceri nou-înființate, cât și în calitatea produselor artizanale. Partenerii noștri cer calitate la materia primă și oferă mai departe calitate”, explică Marian Anghel, Omniagusti (unul din cei mai mari furnizori din România pe piaţa de materii prime pentru cofetării).

Această evoluție vine pe fondul unui interes tot mai mare al consumatorilor pentru produse autentice, cu povești locale și gusturi originale, ceea ce oferă antreprenorilor din domeniu oportunitatea de a-și construi branduri competitive nu doar pe piața internă, ci și la export.

„Observăm o maturizare evidentă a pieței locale. Ciocolatierii români nu mai sunt doar pasionați – devin profesioniști, investesc în educație, branding și ingrediente de calitate. Vestul țării s-a remarcat ca o zona creativa, cu aproape jumătate din brandurile autohtone dezvoltate aici. Este un semn clar că dulciurile românești capătă identitate și valoare adăugată”, subliniază și Adina Istrate, organizator al festivalului Chocolate Saga (festivalul ciocolatei Chocolate Saga este singurul festival al ciocolatei din România. Acesta a ajuns la cea de-a șasea ediție).

Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.