
Anul trecut, ziarele naționale (care mai apăreau pe hârtie) au publicat 33.341 de machete publicitare, potrivit Alfa Cont. Cifra este mai mică cu 10,7% față de cea din anul precedent. Și volumul brut de publicitate, calculat la rate, a scăzut cu 19%.
În paginile tabloidului „Click!” au apărut 3.555 de inserții publicitare, în valoare brută de 9,78 milioane euro (calcul realizat rate card), conform monitorizărilor Alfa Cont. „Ziarul Financiar” a beneficiat de 4.649 de machete, echivalentul a 9,59 milioane de euro (rate card).
„Liberatea” a atras un volum brut de 9,15 milioane de euro pentru 4.216 inserții.
Topul ziarelor naționale este completat de „Adevărul” (6,76 milioane euro), „România Liberă” (6,45 milioane euro), „Gazeta Sporturilor” (5,62 milioane euro), „Pro Sport” – ediția print a fost desființată în noiembrie 2013 (4,5 milioane euro) și „Ring” (3,88 milioane euro). Toate cifrele reprezintă bugete brute, calculate la rate card.
„Jurnalul Național” și „Evenimentul Zilei” au atras bugete brute de 3,3 milioane de euro, respectiv 3,04 milioane euro (rate card).
Citește și Câți bani din publicitate a făcut printul în 2013?