
Kiss FM și Radio ZU sunt rețelele de radio care au atras cele mai mari bugete de publicitate din partea jucătorilor din categoria „magazine”, în primele șapte luni ale acestui an.
Kiss FM a difuzat 11.269 de spoturi pentru ofertele operatorilor de retail, reprezentând 3,86 milioane de euro (calculat la rate card), potrivit studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea Radio” (MIPR), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia. Dar numărul de clipuri este mai redus cu 14,3% față de aceeași perioadă a anului trecut, iar volumul brut este mai mic cu 9,1%.
Și Radio ZU a suferit o ușoară scădere a volumului de publicitate atras de la magazine față de anul 2012: 8.858 clipuri (scădere de 9,3%) și un buget brut de 2,72 milioane de euro (- 6,4%), calculat la rate.
Rețeaua Pro FM a atacat cu succes bugetele publicitare ale supermarketurilor. În primele șapte luni, Pro FM a difuzat 8.430 de clipuri (creștere de 24,8%), cu un volum brut de 2,08 milioane de euro (rate card), mai mare cu 40% față de 2012.
Europa FM a fost cel de-al patrulea radio în preferințele supermarketurilor și hipermarketurilor, în primele șapte luni ale acestui an, cu 6.210 clipuri (creștere de 17%) și un volum brut calculat la rate card de 1,52 milioane euro (- 5,4%).
Alte radiouri care au intrat în planurile de media ale operatorilor de retail de bunuri de larg consum: Magic FM (4.233 spoturi, 1,21 milioane de euro – rate card), România Actualități (2.044 spoturi, 702.768 euro – rate card), Radio 21 (1.921 spoturi, 243.144 euro – rate card) și Rock FM (335 spoturi, 51.013 euro – rate card).
Din cele opt rețele de radio monitorizate de BRAT, patru au înregistrat creșteri ale volumele brute atrase de la „magazine” (Pro FM, Magic FM, România Actualități și Radio 21) și patru au suferit scăderi (Kiss FM, Radio ZU, Europa FM și Rock FM).