
Fitch Ratings a confirmat vineri ratingul Ford Otomotiv Sanayi A.S. (Ford Otosan) pe termen lung în valută la “BB plus”, cu perspectivă stabilă, se arată într-un comunicat al agenţiei de evaluare financiară.
Confirmarea reflectă opinia Fitch conform căreia profilul individual de credit (SCP) al Ford Otosan s-a înrăutăţit la “bb”, de la “bb plus”, în urma vânzărilor mai slabe, arată Agerpres.
Ratingul pe termen lung al Ford Otosan nu este limitat de plafonul de ţară deoarece Fitch aplică plafonul de ţară al României (“BBB plus”) în loc de cel al Turciei (“BB minus”), unde este sediul oficial, pentru a reflecta operaţiunile companiei în mai multe ţări.
Fitch apreciază că profilul individual de credit al Ford Otosan s-ar putea confrunta cu presiuni în cazul condiţiile incerte de pe pieţele din Europa şi Turcia, în următoarele 12-18 luni, după o performanţă mai slabă decât se estima în 2024.
Exporturile de vehicule comerciale uşoare (LCV) ale Ford Otosan au ajuns la 384.000 în 2024, un avans de 24,7% de la 308.000 în 2023, uşor sub previziunile anterioare ale Fitch, dar peste nivelul general de pe piaţa europeană, unde s-a înregistrat o creştere a înmatriculărilor de 6,5% pe acest segment.
Cu o capacitate de producţie care au urma să depăşească anul acesta 900.000 de unităţi, Ford Otosan este printre producătorii principali pe segmentul LCV, comparativ cu Renault, Stellantis şi VW.
Ford Otosan este o societate mixtă între Koc Holding (41%) şi Ford Motor Company (41%), iar restul acţiunilor se tranzacţionează la bursă.
În martie 2022, Ford Motor Company a transferat proprietatea fabricii de la Craiova către partenerul său Ford Otosan, cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa.