FacebookTwitterLinkedIn

Numărul de machete comandate de companiile din categoria „Magazine” este cu 11,3% mai mic decât cel înregistrat în aceeași perioadă a anului trecut. Volumul brut de publicitate din acest an, investit de magazine în print, se ridică la 11.541.773 euro (rate card), conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitate” (MIP), realizat de BRAT. Bugetul este mai redus cu 15,1% decât în 2012.

Bugetul consumat de IKEA în presa scrisă a fost de 1,42 milioane euro (rate card). Pe locul secund în topul investitorilor s-a plasat Carrefour, cu 319 inserții în valoare brută de 1,28 milioane euro (rate card).

La mare distanță de cei doi investitori amintiți se află Lidl, cu un buget de 533.086 euro, și H&M cu 426.260 euro (cifrele sunt calculate la rate card).

Alți investitori cu bugete de promovare în print au fost: Flanco – 360.360 euro, Rewe România – 349.000 euro, Bricostore – 344.611 euro, Băneasa Developments – 288.150 euro, Deichmann – 259.017 euro și European Retail Park – 254.092 euro. Toate bugetele au fost calculate la rate card.

Tabloidul „Libertatea” a atras cel mai mare buget de publicitate din categoria „Magazine”: 1,32 milioane euro (rate card) pentru 198 de inserții. Pe locul secund s-a aflat „Click!”, cu un volum brut de 1,09 milioane euro (rate card), reprezentând 217 machete.

În topul publicațiilor aflate în atenția magazinelor se numără: „Elle” – 711.750 euro, „Gazeta Sporturilor” – 407.532 euro, „The One” – 367.780 euro, „Harper’s Bazaar” – 334.760 euro, „Pro Sport” – 325.300 euro și „Ziarul Financiar” – 320.900 euro. Toate bugete sunt calculate la rate card.