
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a scos la relicitație, pe platforma SEAP lucrările de execuție a Tronsonului 1 din drumul expres Craiova – Pitești, după ce, în decembrie 2022, reziliase contractele încheiate cu firma italiană Tirenna Scavi, pentru “slaba mobilizare şi incapacitatea financiară a acesteia de a continua proiectele pe care le avea în derulare: varianta de ocolire Timişoara Sud, tronsonul 1 al drumului expres Craiova – Piteşti și sectorul de centură a Bucureştiului, cuprins între DN 2 şi A2.
În cazul tronsonului 1 al Craiova – Pitești, conform contractului cu italienii, acesta ar fi trebuit să fie inaugurat în 2022, dar stadiul lucrărilor ajunsese la doar 55%. Între timp, și prețul a crescut față de cel oferit de CNAIR în 2018, la semnarea contractului, de la 358 milioane lei, până la 596 milioane lei anul acesta.
“Șantierul arată dezolant, cu structuri părăsite și terasamente năpădite de buruieni, antreprenorul lucrând anemic în doar câteva puncte, în plin sezon de construcții. O “mobilizare” la limita rezilierii, italienii neputând să depășească problemele financiare grave prin care trec de vreo 3 ani”, spuneau reprezentanții Pro Infrastructură anul trecut.
Data limită de depunere a ofertelor este 4 mai, ceea ce înseamnă că, după analizarea ofertelor și rezolvarea inevitabilelor contestații, procesul s-ar mai putea întinde pe încă cel puțin un an.
Foto: Pro Infrastructură