FacebookTwitterLinkedIn

În timp ce marile companii auto resimt puternic efectele tarifelor de 25% impuse de administrația Trump asupra vehiculelor importate în SUA, Renault pare să fie, pentru moment, un caz aparte. Grupul francez, care are vânzări reduse în America de Nord, este protejat de turbulențele comerciale care afectează industria auto globală, relatează Financial Times, citat de Agerpres.

„Am avut parte de multe provocări ca director general al Renault, dar măcar, în acest caz, nu sunt primul care trebuie să se îngrijoreze”, a declarat Luca de Meo, CEO-ul Renault.

După cinci ani de restructurare și o strategie axată pe reducerea costurilor și modernizarea gamei de modele, Renault se poziționează diferit față de giganți precum Toyota, Volkswagen, General Motors sau Hyundai, afectați de perturbațiile lanțurilor de aprovizionare globale.

Cu toate acestea, analiștii avertizează că o încetinire generală a pieței auto ar putea afecta planurile de Meo de a crește cota Renault pe segmentul vehiculelor electrice și hibride. În pofida vânzărilor solide de modele hibride (+45%) și a marjelor consistente aduse de Dacia, vânzările de mașini electrice Renault au scăzut cu aproape 20%, reprezentând doar 9% din totalul vânzărilor.

Pentru viitor, șeful Renault vizează o creștere a ponderii vehiculelor electrice în vânzările grupului de la 12% la 20% și reducerea decalajului față de Toyota pe piața europeană a hibridelelor. Noua strategie de creștere, care va fi prezentată în cursul acestui an, va pune accent pe investiții în tehnologie, software și noi parteneriate.

Un rol central îl va avea uzina de la Douai, din nordul Franței, care va produce noul model electric R5 E-Tech, simbol al noii generații Renault. Grupul pregătește, de asemenea, lansarea unui nou model electric marca Dacia și a unei versiuni mai accesibile a R5, în încercarea de a-și consolida poziția într-o piață tot mai competitivă.

Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.