
Timpul petrecut de români în fața televizorului îl depășește pe cel petrecut utilizând laptopul (3 ore și 28 minute), iar unu din trei oameni (35%) folosește telefonul mobil, tableta, PC-ul sau laptop-ul pentru a viziona programe TV când nu sunt acasă, mai arată studiul citat.
„Surprinzător, în ciuda utilizării pe scară largă a smartphone-urilor, tabletelor și a altor dispozitive de divertisment, televiziunea este din nou alegerea preferată a utilizatorilor din România pentru a viziona conținut când sunt acasă. Pentru familiile din România, privitul la TV în timp ce stau și pe Facebook și descarcă diferite fișiere a devenit o normalitate”, declară realizatorii acestui studiu.
Circa 36% dintre gospodăriile din România au plătit pentru streaming de filme și emisiuni TV în ultima lună, față de 24% dintre gospodăriile din Europa.
În ultimele 12 luni s-a înregistrat o creștere semnificativă a consumatorilor care utilizează tehnologii mobile 4G, dar și a dispozitivelor conectate la internet, cum ar fi televizoare inteligente și tablete.
Mai mult de trei sferturi (83%) dintre români vizionează conținut video online, precum emisiuni TV, filme sau clipuri video în mod regulat, față de 54% dintre europeni.
Studiul Techonomic Index 2015 este la a două ediție și a fost extins pentru a include 18 țări europene, dezvăluind obiceiurile de consum și de folosire a dispozitivelor electronice și electrocasnice. Acesta a fost realizat pe un eșantion de 18.000 de europeni.