FacebookTwitterLinkedIn

Sphera Franchise Group (simbol bursier SFG), unul din liderii pieței românești din industria food service, a bugetat pentru anul 2024 creșteri de două cifre pentru principalii indicatori financiari. Compania și-a propus să ajungă la vânzări în restaurante de peste 1,64 miliarde lei, mai mari cu 12,2% comparativ cu 2023, ca urmare atât a creșterii veniturilor restaurantelor cât și a deschiderii de noi unități.

Indicatorii de profitabilitate sunt estimați să se îmbunătățească semnificativ, cu o creștere a profitului net normalizat de 20,1%, la 95,7 milioane lei, și EBITDA normalizat mai mare cu 28,3%, de 189,8 milioane lei.

„Rezultatele anterioare remarcabile și perspectivele bune pe care le anticipăm la acest moment pentru business-ul nostru în 2024 ne determină să fim încrezători că ne vom atinge țintele stabilite. Ne așteptăm la un an mai predictibil, deși nu lipsit de provocări, astfel că ne-am propus să continuăm să creștem în ritmul susținut al ultimilor ani. Prioritățile noastre rămân dezvoltarea în linie cu principiile de sustenabilitate, crearea de valoare pentru acționarii noștri și profitabilitatea sănătoasă. În acest sens, vom urmări strategia care s-a dovedit de succes până acum de extindere a rețelei, apropiere de nevoile clienților prin oferte relevante și politică de preț bine calibrată, management eficient al costurilor și investiții în oamenii din echipa Sphera”, a declarat Calin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group.

Compania estimează că și în 2024 creșterea costurilor cu alimentele și materialele va fi sub cea a vânzărilor, în timp ce costurile cu energia vor fi previzibile și comparabile cu cele înregistrate în 2023. Ponderea cheltuielilor generale și administrative (G&A) normalizate în vânzările totale în 2024 va fi mai mică decât în anul 2023, datorită inelasticității acestor costuri în raport cu creșterea volumului de activitate. 

În ceea ce privește fluxul de numerar disponibil al grupului, acesta este estimat să se situeze la 116,8 milioane lei, depășind cu 7,4% nivelul înregistrat în 2023. 

Compania se concentrează și pe dezvoltare, alocând aproximativ 69 de milioane de lei pentru investiții în acest an. Printre planurile de expansiune se numără deschiderea a șase noi restaurante KFC în România, remodelări în restaurantele existente și investiții în tehnologizare, cum ar fi implementarea de soluții de comandă digitală.

Bugetul propus, elaborat pe baza unui scenariu de desfășurare a activității în condiții normale, va fi supus aprobării acționarilor în luna aprilie și include o estimare a inflației medii de 6%.