Studiul „Media Fact Book 2015”: piața de media în 2014 a crescut cu 2,6% față de anul precedent
Petre Barbu Afaceri Petre Barbu, ziarist și scriitor, autor al cărților de interviuri
„Primul an de publicitate” (2013) și „Primul an de marketing” (2019),
scrie de mai bine de 20 de ani despre advertising, marketing și
comunicare.
Conform „Media Fact Book 2015”, piața locală de media a înregistrat în 2014 o creștere de 2,6% față de 2013, până la valoarea totală de 313 milioane euro net.
În 2015, cheltuielile de publicitate sunt estimate să ajungă la o valoare de 322 milioane euro net, reprezentând o nouă creștere de aproximativ 3%.
„În 2014, piața de media a început din nou să crească, după câţiva ani de scădere, urmați de o perioadă de stagnare. Acest trend se va menține și în 2015, principalul motor fiind creșterea economică ce începe să se simtă și la nivelul consumului”, a declarat Alexandra Olteanu (foto), Managing Director, Initiative Media.
În 2014, singurele medii care au înregistrat creșteri ale volumelor derulate au fost televiziunea și internetul, acestea înregistrând valori de 198 milioane euro, respectiv 51 milioane euro.
Piața radio (18 milioane euro) și cea outdoor (28 milioane euro) s-au menținut la valori constante, în timp ce valoarea presei scrise din România a pierdut 10% din volum, ajungând la 17 milioane euro.
„Ne bucurăm că simțim un reviriment al acestei piețe mult încercate în ultimii ani: atât în contextul crizei economice din perioada 2009 – 2012, cât și al presiunilor legislative din anul 2013. Deși procentele par mici în comparație cu anii de boom, aceasta este o creștere sănătoasă, în același ritm cu indicatorii economici de consum care o determină”, a adăugat Alexandra Olteanu.
Pentru 2015, estimarea „Media Fact Book” privind valoarea volumelor de media din TV este de 205 milioane de euro, în creștere cu 3,5% față de 2014.
De asemenea, internetul își continuă creșterea susținută (+10%), în vreme ce radio-ul și OOH-ul sunt medii stabile, fără evoluții notabile. La capitolul scăderi, presa va pierde 10% din volume.
Pentru a asigura buna funcționare a acestui site, uneori plasăm în computerul dumneavoastră mici fișiere cu date, cunoscute sub numele de cookie-uri. Apasand pe butonul de “Accept”, iti dai acordul pentru folosirea TUTUROR cookie-urilor. Poti apasa pe butonul "Setari Cookies" pentru a selecta individual cookie-urile.
Site-ul nostru (inclusiv varianta pentru dispozitive mobile) folosește atât cookie-uri de sesiune cât și cookie-urile persistente. Cookie-uri de sesiune vă permit să navigați de la o pagină la alta în cadrul site-ului nostru, precum și reținerea oricăror informații pe care le introduceți. Un cookie de sesiune este șters atunci când închideți browserul sau după o perioadă scurtă de timp. Cookie-uri persistente permit site-ul nostru să-și amintească preferințele și setările dvs. atunci când vizitați site-ul nostru în viitor. Cookie-uri persistente expiră automat după o anumită perioadă de timp.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
Aceste module cookie sunt folosite de noi si alte entitati pentru a va oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastra, atat in cadrul site-ului nostru, cat si in afara acestuia.
Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu“cookie”) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisa de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard-disk-ul utilizatorului).