
Dacă în alți ani tema principală a PROIECTULUI EDITORIAL SPECIAL AL FORBES ROMÂNIA SUMMER PLANS viza obiceiurile și destinațiile de vacanță, anul acesta i-am provocat pe cei mai importanți manageri și antreprenori să răspundă unui scurt chestionar într-un moment complicat din punct de vedere economic și social, deși pentru cei mai mulți dintre noi ar fi trebuit să fie o așteptată revenire la (noua) normalitate.
Va intra afacerea Dvs. în vacanță în această perioadă? Sau nu mai este vremea de „vacanțe” în contextul geopolitic, economic și social în care ne aflăm?
În eCommerce nu există cu adevărat perioade de vacanță. Există perioade mai temperate din perspectiva volumelor tranzacționate de unii comercianți online, însă MerchantPro este un furnizor de soluții eCommerce SaaS pentru business-uri din toate domeniile. Când unii comercianți au un flux mai scăzut în comenzi, alții trec printr-o perioadă de vârf.
Pentru comercianții din prima categorie, pe parcursul acestor perioade cu volume mai mici, focusul se mută pe dezvoltare și optimizare în fluxul operațional. Această dinamică a clienților se traduce într-o perioadă destul de intensă pentru noi, ca provider de soluții eCommerce.
De altfel, în general, perioada verii, începând cu luna mai, este una în care au loc în mod obișnuit multe migrări către infrastructuri noi, mai complexe, către noi soluții de eCommerce sau chiar către noi furnizori de astfel de soluții. Este o perioadă favorabilă pentru un comerciant online să schimbe întreg ecosistemul de soluții atunci când volumul mai redus de tranzacții permite concentrarea pe noi proiecte. În plus, recent, noi am lansat MerchantPro Next, un sistem ultra-flexibil de proiectare a interfețelor de magazin, care poate oferi independență maximă utilizatorilor platformei. Așadar pentru noi este o perioadă destul de intensă, cu numeroși clienți migrând către noul strorefront.
Totodată, să nu uităm că după fiecare vară urmează toamna, care reprezintă un sezon de vârf în eCommerce, o perioadă intensă în care optimizările făcute acum dau roade. Cu atât mai interesantă este această perioadă pentru noi și clienții noștri, cu cât este o fază premergătoare pentru depunerea proiectelor europene pe diferite axe, care includ și accelerarea în procesul de digitalizare. Vedem mult interes din partea business-urilor eCommerce pentru obținerea de fonduri europene din acest segment, iar noi, prin MerchantPro, suntem dedicați în a oferi tot sprijinul pentru astfel de inițiative.
Cele mai întâlnite teme în discuțiile pe care redactorii Forbes România le-au avut de-a lungul acestui an au vizat creșterea inflației, războiul din Ucraina, pandemia, problemele din lanțurile de aprovizionare, lipsa forței de muncă, creșterea explozivă a prețurilor la utilități. Care sunt preocupările Dvs. în următoarea perioadă?
În ultimii 2 ani, ne-am concentrat intens pe dezvoltarea de soluții de automatizare în toate ariile conexe operării unui magazin online, de la automatizări complexe de marketing, până la automatizări care vizează fluxurile operaționale. Spre exemplu, în momentul de față în platforma MerchantPro exista pre-integrate peste 15 sisteme ERP și de gestiune.
În continuare focusul nostru se îndreaptă spre extinderea acestei tipologii de automatizări, care vizează creșterea productivității și scăderea costurilor de operare, cu precădere scăderea costurilor cu personalul. Venim astfel în întâmpinarea clienților noștri cu soluții de eficiență dovedită, capabile să adreseze provocările curente din planul economic.
Ce vă îngrijorează, pentru perioada următoare, în domeniul/sectorul în care activați?
Traversăm perioade volatile, imprevizibile, dar aceasta este realitatea din ultimii mai bine de 2 ani. După acești doi ani de pandemie în care online-ul a crescut accentuat, anul acesta va fi unul de consolidare, în care comercianții se focalizează pe optimizarea platformelor și soluțiilor pe care le utilizează. Mulți au descoperit limitările sistemelor pe care le au și decid să schimbe, să facă o tranziție către soluții mai avansate și mai competitive. Temerea legată de acest aspect este ca unii comercianți nu se vor mișca suficient de agil și vor pierde trenuri importante.
Considerăm că motive adiționale de preocupare ar putea veni din blocajele operaționale pe care le au de multe ori comercianții, ne îngrijorează nivelul inflației care se va reflecta mult mai clar în vânzări începând din toamnă și care cu siguranță va avea un efect de bumerang. Ne dorim ca, în general, comercianții să nu asiste pasiv la aceste evenimente ce vor veni și să găsim împreună soluții.
Cum arată planurile Dvs. de business pentru finalul acestui an? Dar pentru 2023?
Ne dorim independență din punct de vedere tehnologic pentru comercianții care își dezvoltă business-urile cu MerchantPro. Tocmai de aceea continuăm investițiile intense în zona de automatizări, iar acum ne concentrăm pe MerchantPro Flex, sistemul de customizare profundă a backend-ului de shop, practic a întregului sistem de administrare a fluxurilor operaționale pentru clienții MerchantPro, având ca scop primar oferirea unui grad ridicat de flexibilitate în configurarea proceselor de lucru, iar ca obiectiv final creșterea productivității. Va fi un produs diferit în piață, la nivel de soluții SaaS, care va duce MerchantPro spre un nivel de flexibilitate completă. De asemenea, pregătim un sistem de customer insights integrat, care va folosi inteligența artificială.