
Cota de piață a Tesla în Europa s-a diminuat în februarie, înregistrând o scădere semnificativă a vânzărilor pentru a doua lună consecutiv. Potrivit datelor publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), vânzările producătorului american de vehicule electrice au scăzut cu 42,6% în perioada ianuarie-februarie, comparativ cu anul precedent, în ciuda creșterii generale a înmatriculărilor de vehicule electrice pe continent, transmite Agerpres.
În luna februarie, Tesla a deținut 1,8% din cota totală de piață și 10,3% din segmentul vehiculelor electrice pe baterii (BEV), în scădere față de 2,8% și 21,6% în aceeași perioadă din 2024. Compania a vândut aproximativ 17.000 de unități în Uniunea Europeană, Marea Britanie și țările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), semnificativ mai puțin față de cele peste 28.000 de unități livrate în februarie anul trecut.
În contrast, piața totală a vehiculelor electrice pe baterii a crescut cu 26,1% în februarie, în timp ce înmatriculările totale de vehicule au scăzut cu 3,1% în aceeași perioadă. În Uniunea Europeană, vânzările de vehicule electrice pe baterii au înregistrat un avans de 23,7%, iar cele de hibride (HEV) au crescut cu 19%. Astfel, automobilele electrificate (BEV, HEV și PHEV) au reprezentat 58,4% din totalul înmatriculărilor auto din februarie, față de 48,2% anul trecut.
“2025 a început într-adevăr promițător pentru piața vehiculelor electrice din Europa”, a declarat Chris Heron, secretar general al E-Mobility Europa.
În timp ce Tesla se confruntă cu dificultăți, alți producători europeni înregistrează creșteri. Volkswagen și Renault au raportat creșteri de 4%, respectiv 10,8%, în timp ce Stellantis a înregistrat o scădere de 16,2%.
Scăderea vânzărilor Tesla este atribuită atât intensificării concurenței, cât și îmbătrânirii gamei sale de modele. Producătorul american pregătește lansarea unei versiuni modernizate a SUV-ului Model Y, unul dintre cele mai bine vândute vehicule din Europa, însă analiștii rămân sceptici cu privire la capacitatea companiei de a-și recâștiga poziția dominantă.
În plus, implicarea CEO-ului Tesla, Elon Musk, în politica din SUA și sprijinirea unor mișcări de extremă dreapta din Europa au generat reacții negative, inclusiv proteste și apeluri la boicot împotriva companiei.
Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.