
Reclamele pentru serviciile bancare au adunat un volum de 20.666 puncte de audiență (GRP’30) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în primul trimestru al acestui an, în creștere cu 32,2% față de primele trei luni ale anului 2017.
Volumul de publicitate al băncilor reprezintă doar 3,4% din bugetul total de audiență înregistrat de piața TV din România, în perioada amintită.
Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.
În fruntea topului investitorilor pe această nișă se află Alpha Bank, cu un buget de 3.267 GRP’30 target comercial, având o creștere de 70,2% față de trimestrul I 2017.
Raiffeisen Bank a consumat publicitate TV la nivelul din primul trimestru al anului trecut (-0,3%), în timp ce ING Group a suferit o contracție a volumului de audiență de -6%.
Campanii importante pe televiziune au derulat BCR, UniCredit Bank și Banca Transilvania.
În schimb, Provident, instituție financiară nebancară, care a în anii trecuți a fost liderul publicității TV pe această nișă, și-a redus consumul cu 39,8% față de trimestrul I 2017.
VEZI PUBLICITATEA PE TELEVIZIUNILE DE FILME ȘI SERIALE – TRIMESTRUL I 2018
Bancpost, preluată de Banca Transilvania, a consumat 1.594 GRP’30 target comercial, în creștere cu 27% față de trimestrul I 2017.
BRD-Groupe Société Générale a avut un bugetul de audiență pentru reclamele difuzate de 839 GRP’30 target comercial, mai mic cu 56,6% față de trimestrul I 2017.