
Cele 18 instituții bancare care au comandat reclame pe televiziune, în intervalul 1 ianuarie – 15 decembrie 2015, au înregistrat un volum de audiență de 57.710 GRP’30 pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Acest buget este mai mare cu 7,4% față de cel de anul trecut și reprezintă 2,8% din totalul audienței furnizate de piața TV către clienții publicitari, în perioada analizată.
Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de publicitate la televiziuni.
Campaniile de publicitate pentru instituția financiară nebancară Provident au acumulat 13.220 puncte de audiență pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în creștere cu 21% față de aceeași perioadă a anului 2014. De altfel, Provindet este cel mai mare consumator de publicitate TV pe piața financiar–bancară, în anul 2015, fiind singura instituție al cărei buget de audiență depășește 10.000 de GRP-uri.
ING Group a înregistrat un buget de audiență de 9.752 GRP’30 pe targetul comercial. ING Group este al doilea investitor în publicitatea TV de pe piața bancară. În cursul anului 2015, a avut loc rebrandigul diviziilor de asigurări, pensii şi investiții ale ING, care și-au schimbat numele în NN. Reclamele pentru comunicarea rebrangului NN au acumulat 7.486 GRP’30 pe targetul comercial. BCR și-a redus vizbilitatea pe televiziuni cu 13,3%, în 2015. Bugetul de audiență al reclamelor BCR este de 6.379 GRP’30 pe targetul comercial.
Din cele 18 instituții monitorizate, două sunt companii de creditare (IFN): Provident și Garanti Bank. Jumătate dintre jucătorii de pe această piață și-au crescut volumele de audiență, în timp ce o singură bancă – BRD Group Société Général – și-a menținut bugetul la nivelul anului precedent (scădere de doar 2,6%). Totuși, marile creșteri sunt semnalate pentru băncile mici.
Printre băncile care și-a crescut consumul de publicitate TV în 2015 se numără: Alpha Bank (115,8%), UniCredit Bank (32,7%) și Libra Internet Bank (14,8%).
Băncile cu scăderi ale volumelor de publicitate TV sunt: Raiffeisen Bank (-41%), Bancpost (-15,3%), Banca Transilvania (-26,3%), Piraeus Bank (-24%).
Spoturile CEC Bank au acumulat doar 583 de puncte de audiență în acest an, față de 3.093 în 2014. Nu se poate vorbi de campanii planificate ale CEC Bank în 2015, ci mai degrabă de „stingerea motoarelor” în comunicarea acestei bănci pe televiziune.
„Forbes România” estimează că piața bancară a investit în publicitatea pe televiziuni un buget total de 4,6 milioane de euro.